Wednesday, January 26, 2011

4 Centimetres

...is what Isolde has grown since birth*. At our second visit to BVC on Monday she was 52 cm long and weighed 3,680 gr. The nurse didn't check that much else this time except did a general check that she looked healthy (skin colour, etc.) and was alert. Isolde spotted the mobile over the examining/changing table, which was hanging much higher than I thought she could see, so that was fun! Maybe she has inherited my fighter pilot vision! And she peed on the scale; that must be from Peter! ;) Next appointment is Thursday next week.

* Measuring babies are not an exact science though so give or take a centimetre.

10 comments:

  1. Haha inte visste jag att peter brukar kissa på er badrumsvåg där hemma!!!!!! ;-)

    ReplyDelete
  2. hahahaha, säger som Saltis, här kommer det fram grejer ;-)
    Förutom att bara prata bebis, hur mår DU!? Finns det tid för dig att vara Anna? Massor med varma kramar från soliga Malmö!

    ReplyDelete
  3. Bra att hon växer som hon ska! :)

    ReplyDelete
  4. Det går fort! 4 cm redan. Säger som Saltis, hahahahaha, brukar Peter kissa på vågen??

    Kram

    ReplyDelete
  5. Massor av grattiskramar! Isolde är ett fint namn.

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Ojoj! Växer så det knakar! Vad mysigt ni verkar ha det!

    ReplyDelete
  7. Saltistjejen - Haha, hoppas inte! Men eftersom de i alla fall inte kan komma från mig så måste hon ju brås på honom där! :)

    Lia - Iofs brukar Peter faktiskt sitta ner och kissa så jag vet inte vem hon fått det ifrån egentligen! ;)

    Jag mår bra, thanks for asking! Mycket kretsar ju såklart kring Isolde just nu men jag känner ändå att jag får tid för mig (t ex läsa tidningen, facebooka och blogga, baka). Det är nog mer Peter och jag som måste tänka på att ta hand om "oss". Blir ju att man mest gosar med Isolde än med varandra just nu.

    Bejla - :)

    ReplyDelete
  8. Katarina - :)

    Marie - Ja, det är jätteskönt!

    Taina - Verkligen, konstigt att de inte får växtvärk! Haha, ja, brukar inte män markera revir lite varstans ;) Kram!

    Maisoui - Tack! Kul du gillar namnet! Kram!

    Mrs Clapper - Det går nästan för fort tycker jag, men samtidigt vill man ju att hon ska ha vuxit och ökat i vikt varje gång man går på BVC.

    Mycket mys är det! :)

    ReplyDelete