Saturday, January 01, 2011

Read Books 2010

A meagre 11 books (and two of them are pregnancy/giving birth books). Need to do better this year!

Pregnancy/giving birth preparation
Att möta förlossningssmärtan by Gudrun Abascal
Att föda: en barnmorskas tankar, råd och erfarenheter by Gudrun Abascal

The best
At Home by Bill Bryson

Funny and serious at the same time
Oscar Waos korta förunderliga liv by Junot Diaz

Laugh
9½ månad by Annika Lantz
We Are All Made of Glue by Marina Lewycka

Unpleasant
Mannen under trappan by Marie Hermanson

Scandalous
The Washingtonienne by Jessica Cutler

Disturbing but good
The Almost Moon by Alice Sebold

Feel good
31 Dream Street by Lisa Jewell

Left over
Jaded by Lucy Hawking

6 comments:

  1. Miranda

    How stupid am I?! I read the first 4 and was thinking the bold type was the titles! Doh!

    ReplyDelete
  2. Miranda - Maybe the many Swedish titles confused you ;)

    ReplyDelete
  3. Det är inte alltid antalet som räknas (även om det känns kul med många) utan om någon bok lämnat dig berörd.

    ReplyDelete
  4. Västmanländskan - Sant, men jag gillar ju egentligen att läsa. Tycker det är är intressant, spännande, avslappnande och lärorikt. Så ska försöka satsa lite på kvantitet det här året ändå :)

    ReplyDelete
  5. Med 11 så slog du mig med hästlängder. Brukar ligga på kanske omkring 20 eller mer, men i år har jag nästan inte fått läst någonting. :-( Hoppas på bättring i 2011 för min del. ;-)

    ReplyDelete
  6. Bejla - Jag hade som mål att jag skulle läsa minst 20 för de gjorde jag förra året men det blev som det blev. Får se hur det går i år med mammaledighet - fler eller färre?! :)

    ReplyDelete