Saturday, January 01, 2011

Seen Films 2010

Didn't do so well with books in 2010 but managed to see a total of 46 films (not in the cinema though - in fact I saw very few of them at the theatres).

5+
Remember Me
A Single Man
Bröllopsfotografen
Revolutionary Road
Snabba cash
In the Loop

4+
The Social Network
Despicable Me
Toy Story 3
Salt
The Young Victoria
Up in the Air
This Is It
Three & Out
The Proposal

3+
Going the Distance
Letters to Juliet
Inception
Harry Potter and the Deathly Hallows
RED
The American
Knight and Day
Iron Man 2
The A-Team
Tatuerad torso
Green Zone
Hurt Locker
The Nanny Diaries
The Invention of Lying
Sherlock Holmes
It's Complicated
State of Play
The Boat that Rocked
Julie & Julia
District 9
The Duchess
Girl with a Pearl Earring

2+
The Lovely Bones
Youth in Revolt
To Catch a Thief
The Men who Stared at Goats

1+
Alice in Wonderland
9
The Damned United
Transformers: The Revenge of the Fallen

-
Sex and the City 2

4 comments:

  1. Vilken ambitiös lista, jag vet inte ens vad filmen hette jag såg en vecka efter,, jag är absolut ingen film person, så det kan nog förklara saken.

    Jag tog mig en titt på din lista och försökte grunna på om jag sett dem? Svaret, blir diffust, - Vet ej.

    God fortsättning!

    ReplyDelete
  2. Katarina - Jag har lagt upp filmerna här i kolumnen till höger direkt när jag sett dem. Annars hade jag nog inte heller kommit ihåg dem. Jag minns t ex in vad alla handlar om - inte böckerna jag läst heller - utan var tvungen att kolla upp dem i efterhand, "just det, det var den" :)

    God fortsättning till dig också!

    ReplyDelete
  3. Så Despicable Me får så höga poäng. Själv blev jag inte så såld. Tänkte en gång komma i gång med att göra en liknande lista för 2011 men nu har jag redan glömt vad jag sett under årets första vecka, så... ;-)

    ReplyDelete
  4. Bejla - Jag gillade den verkligen men inte du alltså? Såg du den i engelsk eller dansk version? Lilla Agnes var ju bara så cool! Hur många filmer har du hunnit med redan allts?!

    ReplyDelete