Friday, January 07, 2011

Two Days Left??

Two days to the due date and no signs yet. A friend's friend who was due on the 5th or 7th (can't remember exactly) gave birth to a baby boy yesterday (their second child) and we had a three-month old here visiting the day before yesterday but it didn't make this one feel like coming out. Maybe going to the cinema tonight will do the trick, loud sound or maybe just sitting down and relaxing!

31 December - my brother (boy)
1 January - my mum (girl, early hours of the morning)
2 January -
Annika (girl), Helena L.
3 January - Anne (girl), Ingela (girl, 3.6 kg)
4 January -
Pettas (girl, 03:50)
5 January -
Skolfröken (girl)
6 January -
Marianne (boy), Nana (boy, 3-6 January)
7 January - Anna (boy), Mrs Clapper (girl, 04:35), Elin (boy)
8 January - James
9 January - my dad (boy), Emma (girl)
10 January - Jessica (girl), Francesco (boy)
11 January - Marie (girl), Miranda (girl), Tales of a young momma (girl)
12 January - Annika (boy, middle of the night)
13 January - Bicke (girl), Helen (19:45), Taina (boy, 03:50, 3850 gr, 53 cm)
14 January - Katarina, Charlott (boy, 10:05), Saltistjejen (boy), Ingela S (girl)
15 January - Malin (boy, around 15:00), Marina (girl, midnight, 3.4 kg), Sandra (girl), Désirée (girl), Lotta (girl, 3,25 kg)
16 January - Irina (boy), Åsa (girl)
17 January - Beverly (boy)
18 January - Alexandra (boy)
19 January - Jenny H.
20 January - Edina (girl)
21 January -
22 January -
23 January -
24 January -
25 January -

23 comments:

  1. Bara slappna av, den lilla kommer när den vill komma. Men väntans tider är verkligen väntanstider...
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  2. Pettas - Jo, så är det ju, inget jag kan göra :) Jag är både otålig och lite rädd för förlossningen. Fast "rädslan" gör att jag både vill skjuta den på framtiden och att den ska vara över :)

    ReplyDelete
  3. Oh vad spännande!
    Har hört att promenader och storstädning kan skynda på. ;)
    Kram

    ReplyDelete
  4. Fröken Anki - Har inte storstädat men däremot bakat både igår och idag. Igår kväll hade vi även tvättstuga samt började bygga på skötbordet (mest Peter men med lite assistans då och då från mig). Vi ska på bio ikväll och då blir det väl i alla fall promenad dit. Fast samtidigt känns det lite läskigt, tanken att det kan starta när som helst! En del av en tänker "nä, den kan få stanna där inne för evigt" haha :)

    Kram!

    ReplyDelete
  5. För mig har det funkat med hård fotmassage och att gå mycket, med Skolbebisen gick/sprang jag runt på IKEA, och nu senast shoppade jag hela dagen inne i stan. Efter fotmassagen tog det tre timmar, sen gick vattnet. Testa ikväll! :-)

    ReplyDelete
  6. http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/ du får kolla in här o prova allt för att få det att sätta igång! :) Börja med att ta på dig dina dyraste trosor, för vattnet kommer garanterat gå i dom! :D

    Jag har också en blandning av rädsla och förväntning inför förlossningen, just att man vet att det kommer göra jäkligt ont men ändå har man ingen aning om hur det kommer kännas o hur man kommer reagera! Hoppas lillen vill titta ur snart!

    ReplyDelete
  7. http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/


    hoppas den syns nu istället!

    ReplyDelete
  8. http://se.babycenter.com/

    gå in där och sök på naturliga sätt att sätta igång förlossningen, om du vill! :D

    ReplyDelete
  9. Skolfröken - Fotmassage låter som en bra idé! Även om det inte skulle fungera så är det ju skönt i alla fall! Fast vet inte om Peter är redo att bistå än, han har inte något emot om jag går över lite ;)

    Idag har jag ju mest varit hemma och bakat (samt jobbat lite) men imorgon tänkte jag kanske gå lite på NK-rean!

    Marie - Jag läste faktiskt på Babycenter tidigare idag! Jag får ta finaste trosorna när jag går på NK imorgon då! :) Men jag har också hört vissa säga att det är när de först slappnar av på riktigt som den kommer, dvs när man är klar med allt boandet osv. Någon skrev också på Facebook att jag skulle äta indisk mat och dricka rödvin också, ska kanske prova det ikväll. Sex har vi redan haft en del och det har inte hjälpt ännu... ;)

    Just det att man vet att det kommer göra jäkligt ont men ändå har man ingen aning om HUR ont osv är det läskiga!

    ReplyDelete
  10. OK, här är tipset hur man sätter igång e förlossning: Ät fried chicken och vattenmelon. Ät tills du inte kan äta mer. Sen kommer det att sätta igång :-) Åtminstone var det så det gick för mig...HAHAHA!! Har även hört att mexikansk mat kan göra susen.
    Nej, men jag fattar att du både är rädd och vill att det ska vara över. Så känns det ju. Jag minns!! Men det kommer att gå BRA. Du får ju så fin vård!

    ReplyDelete
  11. Annika - Vattenmelon är ju gott men friterad kyckling, nja. Då tar jag hellre indisk mat :) På länken som Marie skickade stod det om ananas men man var tvungen att äta en hel del och troligen få diarée på kuppen :)

    ReplyDelete
  12. Nu sitter alla och undrar om ni är på BB tror jag! =) Tänk på att det är roligt för barnet att fylla år när skolorna börjat igen så varje dag över tiden är ju bra =) Lycka till om ni inte redan är klara =)

    ReplyDelete
  13. Ja ingen aktivitet på Fejset heller, misstänkt!!!

    ReplyDelete
  14. MYCKET misstänkt att hon inte skrivit på fejjan ja, det är därför jag tittade in här också... :) :)

    ReplyDelete
  15. Jaha, jag misstänker också att någonting har hänt eftersom det inte är en enda uppdatering. Så spännande!

    Anna, LYCKA TILL NU!!!!

    KRAMAR!

    ReplyDelete
  16. Och jag är också väldigt nyfiken nu :). Kl är 07:50 en söndagsmorgon, och det är INTE vanligt att jag är vaken då...men jag ville bara checka in här!

    Önskar er lycka till! Kram

    ReplyDelete
  17. Bio-tur verkar ju vara tricket för din del. ;-) Grattis igen!

    ReplyDelete
  18. Vi åkte in till BB lördag den 8 januari vid kl 17 efter att jag haft värkar sedan morgonen när jag vaknade (middag och bio var tydligen tricket!). Sedan tog det dock sin lilla tid och hon kom först söndag den 9 januari kl 12. Det var kul att läsa i efterhand att så många tittat in här och på FB och undrat! :)

    ReplyDelete