Wednesday, January 26, 2011

Walk in the Sun



Via Anna's iPhone

11 comments:

  1. Ser jätteskönt ut! Gärdet är en trevlig plats att promenera.

    ReplyDelete
  2. Mysigt! Det där ser jag fram emot att göra själv! Ja, det behöver inte vara i snö förstås, men promenera med barnvagn! :)

    ReplyDelete
  3. Västmanländskan - Det är inte ofta det är sol den här vintern så bäst att passa på. Det var -4 grader så det kändes okej för lilltjejen. Man är ju lite nojig i början dock så jag kände på temperaturen i vagnen lite då och då :)

    Fröken Anki - Det är perfekt och därför så svårt för oss att flytta härifrån (till annan del av innerstaden alltså)!

    Marie - Det var en sådan där vacker vinterdag idag men jag drömde ändå lite om våren när man slipper oroa sig för att hon fryser eller att hon får hjärnskakning av alla ojämna gångvägar pga snö och is. Tur att vagnen har bra fjädring! :)

    ReplyDelete
  4. A nice sunny day, after a long time.

    ReplyDelete
  5. Vi tycker också jättemycket om Gärdet, bodde där när vi pluggade, och om vi skulle flytta tillbaka till Stockholm så skulle vi gääärna bo där igen.

    Av ren nyfikenhet ville jag bara fråga om ni hittat nån bra åkpåse som passar i vagnen? För den enda "åkpåse" som finns till vagnen är ju egentligen till en annan modell, och den såg ut att vara lite för stor att lägga i liggvagnen. Skulle vara bekvämare än att bylsa på massor av kläder när man ska gå ut.

    ReplyDelete
  6. AS - I hope we get many more such days!

    Fröken Anki - Jag trodde heller inte åkpåse som kommer med passade till liggdelen utan bara till sittdelen. Men man viker den där den är liksom sydd (det är hål just där för selen) för att sitta vid barnets sits/rumpa i sittdelen och lägger det uppe vid huvudet i liggdelen. Så nedre delen av åkpåsen är liggande och övre delen viker man kring sidan/övre änden så det blir skyddat och gosigt runt barnets huvud. Jag är kass på att förklara detta märks men förhoppningsvis förstår du vad jag menar! :) Kan ta ett foto om du vill! Så på det viset behöver man inget varmare än vanliga kläder samt en tunnare overall/eller fleeceoverall som vi har.

    ReplyDelete
  7. Hmmm, jag tror jag förstår hur du menar men ta gärna ett foto. Tror att du menar den andra påsen också, den som heter footmuff här tror jag. För det finns en slags mjuklift/åkpåse till Bee-modellen också och den var lite knölig att få ner. Följde den andra åkpåsen med i Sverige alltså?

    ReplyDelete
  8. Anki - Det är den som kallas footmuff och inte den som kommer med till Bee (har ni Bee?). Vi fick med den på köpet. Vi köpte ju ett paket med bilbarnstol o dyl (inkl footmuff, snöhjul osv) från England och sparade minst 3000 kr mot om vi hade köpt det i Sverige. Jag har tagit lite bilder - kan mejla dig om du vill?

    ReplyDelete
  9. Vilket bra paket! Nä vi har inte Bee, tänker köpa Cameleon, men i butiken så visade de mig cocoonen när jag frågade efter åkpåse. Bilder vore toppen!
    Min e-post är: frokenanki@hotmail.com

    Tack!

    ReplyDelete
  10. Fröken Anki - Har mejlat dig! Hoppas det går bra med nytillskottet!

    ReplyDelete