Thursday, September 24, 2009

Wednesday Recipe...on a Thursday*



Sometimes Swedish "pytt i panna" (hash) can be so delicious, especially after having been to the gym. You can make it from scratch of course, using whatever leftovers in the form of meat, potatoes, etc., you have at hand, but the ready one that comes from the supermarket's freezer is pretty good too! Or even better! Just add eggs (as you can see in the picture I can't make a pretty fried egg) and beetroot.

PS. How can it already be Thursday?!!

7 comments:

  1. PYTT i PANNA är så J-A gott!! Speciellt den som kommer i påse, speciellt oxpytten. OCH sen ska man äta den med rödbetor, just som du gör. Men jösses vad sugen på pytt jag blev nu då. DET är verkligen en rätt jag äter varenda ggn jag är hemma i sverige, och allra helst "pås-sorten"...
    nu är pytt förbjuden frukt ett tag eftersom jag håller en diet i ngra veckor till :-) men titta får man, och suktas...

    ReplyDelete
  2. Ååååh, vad jag blev sugen på Felix Pytt i Panna (Felix kommer för övrigt från Eslöv ;-)). Inte för att jag åt det särskilt ofta när jag bodde i Sverige, undra jag någonsin hade det hemma - men jag håller med om att det är praktiskt och GOTT!
    Kram
    PS Hi hi, jag tänkte just på att det var länge sedan jag åt stekt ägg - det kanske blir ett till frukost imorgon...

    ReplyDelete
  3. Annika - Jag föredrar också köpepytten, dock Krögarens före oxpytten. Provade någon ny laxpytt men den var inte alls god. Förhoppningsvis är du inte på diet längre när du är i Sverige nästa sommar så att du kan svulla i pytt! :)

    Petra - Är det Felix som gör Krögarens? Tror det. Visste inte att det kom från Eslöv. När jag var liten trodde jag också att Findus var ett svenskt företag men det är tydligen franskt?? Fändus typ :)

    Jag brukar inte heller äta pytt så ofta men vi brukar ha det i frysen för det mesta. Men jag äter det nog oftare nu sedan jag flyttade in med Peter. Män alltså! :)

    Blev det ett stekt ägg till frukost?

    Kram!

    ReplyDelete
  4. JA, pytt är en av de få färdig-rätterna som faktiskt är goda. Men det ska vara svenska inlagda rödbetor till. Jag har försökt lägga in, men det blev inte lika bra som köpe! Fast det kanske var ett dåligt recept, förstås.

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Marianne - Min mamma la in rödbetor själv när jag var liten men då gillade jag inte rödbetor alls så jag tyckte det var äckliga. Men nu skulle jag säkert tycka de var jättegoda! :)
    Kram!

    ReplyDelete
  6. Gissa vad vi åt i kväll? YES! Pyttipanna!

    ReplyDelete
  7. Marianne - Gott! Hade maken köpt med sig färdigköpt från Sverige eller lagade du från scratch?

    ReplyDelete