Friday, September 18, 2009

Show & Tell: My Relationship to...

I have chosen to write about... No, you'll have to guess!

Image from Mirrorservice.org


It's the first thing I think about every morning
...and the last thing every night
...and sometimes when I wake up in the middle of the night it keeps me company

Our relationship hasn't always been a bed of roses
...and a few changes have been needed
...there has been a lot of words, most of them articulated by me

Our anniversary is coming up soon
...but the exact date hasn't really been settled
...or what should be done to mark the event

I don't think I could live without it actually
...even though it is a high maintenance relationship
...it knows too much about me

Some are jealous of our closeness
...Peter especially
...but actually it has brought me closer to many people

So, what it is??


In case you have forgotten, Maisoui is in charge of this month's themes. And here's a list of all Show & Tell participants!

12 comments:

  1. Kan det vara förhållandet du har till din blogg dina bloggvänner runt om i världen?

    Kram på dig!

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  2. Ja, som Maisoui skriver; är det bloggen tro?! ;-)
    Klurigt och annorlunda temabidrag. Kul!

    ReplyDelete
  3. O vad klurigt!!!!
    ja gissar också på bloggen och "bloggosfären".
    Väntar med spänning på svaret.... :-)
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Tänkte direkt på bloggen jag också, INNAN jag läste de andras kommentarer! :)

    ReplyDelete
  5. Jepp! Jag håller också på bloggen! Hur många poäng får man när man kom på det vid "it knows too much about me"?

    KRAM!

    ReplyDelete
  6. Ja men just det, måste fråga om bilden också. Haha, jag fattar inte den. Finns det någon förklaring till den eller är det bara en kul bild?

    Kram från dem matematiskt totalt obegåvade kamelen!

    ReplyDelete
  7. Jag tittade flera gånger igår men kom mig inte för att kommentera eftersom jag inte fattar. Jag avskyr att inte fatta så nu är du så snäll och berättar;-)

    ReplyDelete
  8. Kan det vara bloggen?
    Ett lite annorlunda och kreativt inlägg. Riktigt bra skrivet!

    ReplyDelete
  9. Jag tyckte forst att det sag ut som nagon form av matematisk formel :-) men nu nar jag last vad de andra skrivit sa far jag nog halla med och gissar ocksa pa bloggen :-).

    ReplyDelete
  10. Maisoui - Rätt! Det var inte så svårt väl?! Helgen var bra, hoppas din var det också! Kram

    Lullun - Rätt där med! Kul att du gillade mitt inlägg! Visste först inte riktigt vad jag skulle skriva om men sedan kom jag på detta! Kram

    Saltistjejen - Visst är det bloggen! :) Och delvis ni bloggare också fast det var mest bloggen. Försökte vara lite annorlunda och verkar som det uppskattades! Kram!

    ReplyDelete
  11. Emmama - Jag tror dig, det var ju inte så svårt! :) Kram

    Marianne - Tyvärr bara 2 poäng men bra jobbat ändå! :) Jag tänkte att jag måste ju ha en bild eftersom det är SHOW and tell så jag googlade på "relationship". Valde helt enkelt den bild som hade minst associationer till andra saker. Så den har ingen betydelse egentligen. Men jag tyckte att den visade alla slags band man faktiskt har till människor och saker och hur komplicerat det kan vara.
    Kram!

    ReplyDelete
  12. Fritt ur hjärtat - =D

    Erica - Kul att så många, inklusive du, tyckte om inlägget! Jag försökte vara lite rolig och annorlunda som sagt!

    Millan - Bilden la jag bara in för att jag kände att jag var tvungen att ha en bild (se vad jag skrev till Marianne ovan). Men kul att den förvillade lite! Kram

    ReplyDelete