Monday, September 28, 2009

2grader.se

Sign the Swedish government's petition in support of the 2 degrees climate target!

If you sign you will contribute to the chances of getting a new global climate deal in Copenhagen in December.

The two degree target, if you are not already familiar with it, is the increase in average temperatures that the world can handle if we want to avoid catastrophic climate change. Two degrees will still increase water levels but hopefully restrict them to 0.4-1.4 metres. Achieving this means emissions have to fall by 50-85% by 2050.

You can sign the petition in Swedish or in English.

8 comments:

  1. Bara 739 underskrifter so far på svenska men hoppas att det blir fler innan Köpenhamn!

    ReplyDelete
  2. JAG har skrivit under! En självklarhet!!!

    Kramen

    ReplyDelete
  3. Petra - Den lanserades ju förra veckan så får hoppas att det är lite fler om man kikar in igen om två veckor eller så!

    Taina - Bra!

    ReplyDelete
  4. Nu har jag också skrivit på. Att man ens ska behöva ha namninsamlingar om sånt här! Det är ju viktigt!

    Jag länkar dit i morgon!

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Marianne - Bra! Gör det! Tyvärr är ju detta inte lika självklart för vissa så namninsamlingar och upprop behövs fortfarande!

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Attans! Glömde det här. Då får jag ta det i morgon!

    Kram!

    ReplyDelete
  7. Marianne - Bara du gör det innan december! :)

    ReplyDelete
  8. Nu har jag lagt ut kampanjen hos mig. Jag är så trött i hjärnan att jag var fräck nog att kopiera din text rätt upp och ner. Men jag har givit dig kredd för det också. Hoppas det är okej, tänkte att målet var viktigare än medlet. Säg till annars så får jag fixa till det!

    Kram!

    ReplyDelete