Tuesday, September 08, 2009

Sweat or Sweets

Before last week I hadn't been to the gym for almost 6 months (and admittedly, before that I wasn't a regular either, except perhaps last winter when I was reasonably good). But now I've been to the gym three times in the last six days!

To keep this up I need your help! The gym has a "drive" they start every new term: if you go at least twice a week between September and December they give you something. But a bag with the gym's logo isn't going to motivate me really (maybe if it was a shirt or a voucher towards new trainers or something but an ugly bag??). Hence I need you.

If you have a look in one of the right-hand columns you can see that I've started logging my exercise sessions under Anna's Gym Challenge. I don't ask for much, just a quick glance at the log once in a while and an occasional cheer! :)


P.S. But for those who abhor exercise and want to order Swedish sweets (I'm thinking primarily of them expats!), I have found the perfect site for you! (They sell other Swedish stuff too, not just edible things, so it's safe to have a look even if you're trying to stay away from the good stuff!)

11 comments:

  1. Jag vill genast beställa, vad mycket GOTT! Åsedaost och daim vore ju toppen! :)

    ReplyDelete
  2. Jag vet inte hur priserna är dock men de kanske var okej! En kompis i England beställde i alla fall därifrån idag så jag antar att det inte kostar så mycket att få det levererat.

    ReplyDelete
  3. Vad bra att du borjat trana. Jag maste komma igang och springa igen. Hade kommit igang och tranade 3 ganger i veckan innan sommaren... men resan till sverige forstorde nog allt jag byggt upp. Bra ide att ha lite peppning pa bloggen!! jag lovar peppa sa ofta jag kommer ihag det :-).
    Totally swedish ar jatte bra. Vi ar ett gang svenskar i bristol som brukar ga samman och bestalla darifran. Framst barnmat som grot och valling men de har ju mycket annat bra ocksa.
    Kram

    ReplyDelete
  4. TACK för länken. Den var NY för mig!

    OCH du!! HEJA på med träningen! You go!!
    Behöver samma uppmuntran, idag sket jag i min stavgång pga av regn...Kunde gått till gymmet men IDDES inte...
    DU har börjat iallafall. Tror det är bra att komma över den där första tröskeln, då är man "inne" sas.
    Ska kolla in hur det går för dig!!
    You can do it!

    ReplyDelete
  5. Heja Anna!!! Jag är i precis samma situation som Annika, sitter inne och kurar från regnet istället för att vara ute och gå min morgonpromenad :-( Så irriterande, igår skippade jag promenaden för att jag var "trött", grr...
    Kram!

    ReplyDelete
  6. FÖrresten, ser att du läst ut Julie & Julia! Gillade du den? Har du hört något om filmen ska komma ut i Sverige?
    Nu åskar det här...

    ReplyDelete
  7. Millan - Nu blir det tyvärr ett litet upphåll pga andra åtaganden och en jobbresa till England men nästa torsdag hoppas jag komma igång igen. Löpning har aldrig varit min grej. Tycker det är trist och så har jag lite problem med knäna sedan jag spelade fotboll. Men det är ju en enkel träningsform för er som gillar det (dvs ingen direkt kostnad, inga tider att passa osv.). Vi får peppa varandra!

    Jag kom på att jag faktiskt varit i den butiken förut, eller hos de tidigare ägarna i alla fall. Det ligger väl där i svenskkvarteret nära kyrkan, ambassaden och restaurangen (Garbo, om den finns kvar?).

    Kram!

    Annika - Tyvärr kanske du inte kan använda den då den endast verkar leverera inom Storbritannien, men vem vet, de kanske expanderar någon gång, eller känner till någon liknande sajt i USA!

    Precis, man måste komma över den där tröskeln, få lite rutin på det hela. Det är verkligen psykologiskt. Jag lovar att kika in och peppa hos dig också! Går du i ditt område eller åker du till en park och går?

    Petchie - Kan tänka mig att man måste gå ut kanske tidigt på morgonen för att det inte ska vara för varmt. Jag gillar att sova på morgonen så hade nog inte kommit iväg så ofta... Så bra för dig som ändå kommer iväg!

    Jag har nästan läst ut boken. Hon är på sista dagen! Jag tyckte den var jättebra! Man blir sugen på att laga mat (samt åka dit och skura deras lägenhet!) och jag gillar henne som person; hon är rolig och så är hon demokrat! Filmen kommer ut här ganska snart faktiskt! Så den kommer jag absolut se!

    Kram!

    ReplyDelete
  8. Så kommer en liten påhejning; såg att det var ett par dagar sedan. ;-)
    Själv borde jag också komma igång. För mig är det nämligen snarare ett par månader sedan sist... *hjälp*

    ReplyDelete
  9. Lullun -Tack för peppningen! Haha, ja, tre dagar sedan. Och tyvärr kommer det nog dröja tills nästa onsdag. Har nämligen haft och kommer ha tajt schema:

    i onsdags: vila efter två gymdagar
    igår torsdag: tvättstuga
    idag fredag: middag hos mina föräldrar
    imorgon lördag: vänners bröllop
    söndag-onsdag: jobbresa London

    Jag är tyvärr inte den som går kl 7 på morgonen. Fast vem vet, kanske kommer igång med det också så småningom!

    Innan den här månaden hade jag inte gått sedan mars så jag var inte bättre jag heller! :)

    ReplyDelete
  10. WILL CHEER YOU ON! Men hörrudu, nu har du inte gjort något sedan den 8 september????

    : )

    Kram!

    ReplyDelete
  11. Marianne - Tack! Haha, jag vet, hade fullt upp förra helgen och sedan har jag varit i London. Men planet är att gå på ett pass imorgon lördag och så yoga på söndag. Lovar!

    ReplyDelete