Tuesday, April 28, 2009

Blossom




The Japanese cherry trees are finally in bloom in Stockholm!

6 comments:

  1. Men himmel vad vackert!!!!!
    Härligt!
    Ska försöka ta oss till The Reservoir nu också för jag tror att körsbärsträden där står i full blom de med och DET är ju bara SÅÅÅ vackert!
    Härligt att ni fått värme och finväder till Stockholm!
    Här är det lite för varmt nu, om man nu nödvändigtvis ska klaga... AC gick nästan hela dagen igår hemma när jag var hemma. Men det ska bli lite svalare igen säger de som vet så jag hoppas att det blir några dagar med runt 20 grader istället för dryga 30 som haft hittills sedan helgen.
    KRAM!!!!

    ReplyDelete
  2. Saltistjejen - Så ni har 30 grader!? Det skulle bli 23 grader här idag (det var kanske 17-20 i helgen som gick) men jag tycker nog vinden var lite sval idag så det kändes inte som 23. Jag trodde körsbärsträden redan blommat över i New York men då ligger vi lika ungefär då.
    Stor kram!

    ReplyDelete
  3. Otroligt fint. Kanske inte så kul för allergiker dock. Vet i och för sig inte om en allergiker är känslig mot alla blommande träd? Men fint är det!
    Vi har haft rekordvärme här så hunden stannar gärna inne nu ;)
    Kramen!

    ReplyDelete
  4. Taina - Det är så vackert! Jag är glad att jag inte missade årets blomning! Det är ganska häftigt att se alla blad på marken senare också. Vet faktiskt inte hur det är för allergiker, om de är mer känsliga för andra blommor eller om det inte är någon skillnad.
    30 grader varmt låter inte så kul, i alla fall inte redan nu.
    Kramen (gillar ditt uttryck "kramen"!)

    ReplyDelete
  5. Det finns väl inte mycket som är så vackert?!
    Vi har ett körsbärsträd bredvid garageuppfarten, men det har tyvärr redan blommat färdigt! Underbart är kort!

    ReplyDelete
  6. Mz.olsson - Nä, det slår nog det mesta! Men det är alltför kort som du skriver! Hoppas jag hinner se dem när alla bladen ligger på marken också för det är ganska häftigt också!

    ReplyDelete