Thursday, April 23, 2009

Best Thing I've Heard in a Long Time

Read on Johanna's blog that Crocs, the company that makes the horrible* shoes with the same name, may go bankrupt. Unfortunately people will probably keep on wearing and buying them since there are plenty of copies out there :(

The same Wall Street article says that Borders is doing bad too and that is a real shame though. Hope they pull through.

* Okay, you can wear them in your garden but that's really it. Kids up to age 4 are off the hook too.

5 comments:

  1. Haha, bra lufthål och swung i sulan men inte så vackert. Kommer aaaaaldrig köpa ett par kan jag meddela.. :)

    ReplyDelete
  2. Emmama - Inte jag heller! Jag är med i minst två "hata Foppa-tofflan"-grupper på fejan :)

    ReplyDelete
  3. Nix, inga Crocs / Foppatofflor här heller!! Så de får gärna gå i konkurs för min skull! Crocs rules in Puerto Rico - och naturligtvis även de med hög klack, det är ju trots allt landet (ön) med högklackade skor även för småflickor... (min spansklärare och jag diskuterade det idag och han sa att han blev minst lika chockad som jag när han ser högklackat på unga flickor).

    ReplyDelete
  4. Glömde ju att säga att neeeej, Borders får inte gå omkull! Jag har faktiskt hört att de ska stänga en av butikerna i San Juan - som tur var INTE den som vi har söndagsfika på varje vecka!

    ReplyDelete
  5. Petchie - Vilken tur! Jag kan ju inte omringa mig med folk som klär sig i Crocs! ;) Jag visste att det fanns Crocs som är som ballerinaskor och trekkingskor osv. men inte att de fanns i högklackat! Usch!
    Tur att de inte ska stänga just er Borders! Antar att det kommer att behöva stänga en hel del butiker men jag tror nog ändå att de överlever. Är Waterstone också amerikanskt eller är det brittiskt?

    ReplyDelete