Sunday, September 28, 2008

Show & Tell: Walls

This week's - and Petra's last - theme is walls: "it could be anything from a beautiful wall, to what you have ON the wall(s), or what the wall say about you".

I want to write something political about brick walls and glass ceilings but I had such a nice, care-free weekend at the country house in such sunny, beautiful autumn weather that I don't feel like being that serious. So I will just post - re-post actually - a picture of my favourite wall in our flat. It appears that I don't really have anymore pictures of it since it came about back in early 2007 - a bit strange since it is such a favourite but so it is - so I will have to use the same wallpapering photo again.


7 comments:

  1. Å jag förstår att du gillar er vägg! Tapeten är superfin!!
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Jag kommer ihåg den fina fondväggen! Det är verkligen som flera bloggerskor i USA nämnt att den här delen av världen har man inte tapeter, och inte i södra Europa heller... Lite tråkigt ibland! Os familj har dock dille på marmorerade väggar - de känner någon kyrkomålare som har målat en massa väggar i diverse bostäder (föräldrarnas, brödernas)!! Jag tycker att visst, det är häftigt att det går att måla så att det ser ut som marmor men det är INTE något jag vill ha i min bostad - ett ständigt diskussionsämne mellan O och mig... kanske bättre att det inte blir Spanien nästa år, ha ha ;-)
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Saltis - Tack! :) Vi är mycket glada över valet. Hoppas att den fortfarande är populär när vi ska sälja lägenheten om något år eller två.

    Petra - Jag är så glad att vi har en tapettradition i Sverige och att det är poppis just nu också. Jag tycker det är så oerhört trist med målade väggar (bara). Iofs måste jag erkänna att vi har målade väggar överallt annars men det var så när vi flyttade in och de var relativt nymålade så vi ville satsa på några andra grejer istället. T ex just fondväggen i sovrummet och sedan lister och dörrkarmar och annat som verkligen behövde målas!

    Marmorerade väggar lät inte så snyggt men smaken är ju som baken! Du får bara se till att övertala O om att det verkligen är fult och att han bara inte insett det ännu!

    ReplyDelete
  4. Ja, den väggen minns jag. SÅ fin! Jag får nog ta mig en tur till Sverige och smuggla med mig lite tapeter! :-)

    ReplyDelete
  5. Lullun - Just den här tapeten är engelsk, Osborne & Little. Den finns i Sverige men jag köpte den billigare (3 rullar för priset av 2) i Storbritannien via nätet och fick den levererad till en kompis där. Sedan hämtade jag upp den där när jag ändå var där med jobbet :)

    ReplyDelete
  6. Vacker tapet! Förstår att du gillar den.

    ReplyDelete