Thursday, December 02, 2010

Days 15 and 16: Dreams and Kisses

I forgot about the 30-day list yesterday. I was distracted by all congratulations and nice comments on my wedding post and the other reason was that we were out all evening - first I had a midwife appointment (all is well with the little one), then we checked out the new cycle café and lastly we saw the show Stjärnklart, as a treat from one of the consultancies Peter works with. My mum would have loved to come as one of the stars was Jerry Williams - not my favourite though! My favourite in this year's cast is Sarah Dawn Finer - what a voice! Her impersonation of Lady Gaga was great!

So, Day 15, yesterday, was My Dreams. I think all my dreams have come true this year! On the other hand one should never stop dreaming so at the moment - in addition to hoping for a healthy January baby - my number one wish is finding that dream flat. There are very few flats in the size we're looking for right now (2-3 bedrooms) for sale right now and those that are for sale cost a lot, but we're hoping the market will pick up and prices go down as a result in the spring. Fingers crossed!

In the longer term I dream about at least one more child, a new and challenging job (and a long career) and lots of exciting trips with Peter and our mini-mes. And in the future I would like to live in a house, preferably in Enskede, my favourite neighbourhood.

And today's theme is My First Kiss. Well, I told you about that already! It wasn't perhaps the greatest of kisses - that came a couple of years later in eight grade - but it counts! :)

7 comments:

  1. Nu var du hos mig när jag var hos dig! : )

    Härligt när många drömmar går i uppfyllelse, och självklart ska fler av dina drömmar besannas. Men visst är det stiltje på fastighetsmarknaden just nu! Tror det kommer att vara så till efter nyår, nu har folk inte tid med sånt, och de vill inte ha en massa folk rännande innan jul. Tyvärr ...

    KRAM!

    ReplyDelete
  2. Den är köpt på "Jernia" här i Oslo. Står tyvärr inget märke på den nu när lappen är borta, men minns att det var någon med svensk/sverige/sweden :)

    ReplyDelete
  3. Marianne - :) Jag tror marknaden kanske inte ändras så mycket redan i januari men mars-april. Nu är det ju stiltje inte bara pga av julperioden utan det har varit så sedan september med ett kort undantag i oktober, i alla fall i Stockholm. Men snart hittar vi båda nog våra respektive drömhem! Kram!

    I väntan på liten - Tack för svar! Får kolla in på Järnia som det heter här hemma tror jag (men det är väl samma företag).

    ReplyDelete
  4. Den där konserten hade jag gärna velat SE och höra!
    Underbart.
    SD Finer har en fantastisk röst. Nä, jag är heller inget fan av Jerry W, men det är min mor :-)

    Om du gillar Enskede tycker jag du ska dig en titt på Norra Ängby också, knappast billigare men liknande bebyggelse...
    Mina hemtrakter, vettu ;-)))

    ReplyDelete
  5. Annika - Jag hade inte ens hört talas om Stjärnklart förut trots att det tydligen är 25:e året den görs! Med olika artister såklart. Min mamma sa att tydligen var det min mormor som var ett riktigt Jerry-fan, inte hon :)

    Norra Ängby verkar fint också men jag vill helst bo på södersidan om stan - närmare till mina föräldrar i Södertälje. Fast man vet ju aldrig!

    ReplyDelete
  6. Cykelcafé: Känns som om caf+evärlden har kommit lite längre i Stockholm än här, där de första, helt vanliga caféer började komma för bara några år sedan. ;-)

    ReplyDelete
  7. Bejla - Nu är det ju det första i Stockholm också (och kanske i världen?) och jag tycker inte du ska känna att ni missar så mycket :) Det blev i alla fall en del skämt om "cykel på köpet" (om du känner till reklamen med Dogge??).

    ReplyDelete