Sunday, December 12, 2010

Day 26: My fears

Image borrowed from http://www.speakwellco.net


Luckily I don't suffer from any of these, at least not severely. I don't want to die for another 70 years or so but it's not something I think about very much (except for once in a while when I hear about a young person my age who has died from cancer or similar - reminds me not to take anything for granted). The only one on the list that could be said to apply to me is fear of darkness. I don't like sleeping alone at all and when Peter is away I often sleep with a light on, albeit a small one in the room next door with the door slightly ajar. It's not the dark as such I'm afraid of though (I assume some people have a phobia whereby they think they are going to be absorbed by the dark or something) but what can't be seen in the dark. Even when Peter is sleeping next to me in the bed I can sometimes wake up, or sort of half wake up, and think I see someone or something in the room and I have to turn my bedside light on. I guess it's due to not being properly awake but still dreaming, or being in a sort of half-, in-between state. Though once I've turned the lights on I'm usually wide awake. Afterwards I usually go back to sleep realtively quickly so it's not a midnight trauma and not a frequent thing either but it happens once in a while.

2 comments:

  1. Hohahah, där kan jag skriva under på punkt 1, 4,5...
    Absolut.
    Precis som du avskyr jag att sova ensam, men har blvit bättre på det med åren. Kan också tro att ngn är i rummet då jag är halvvaken, men tänder aldrig. Orkar liksom inte. OCH om jag hängt kläder på dörren så tror jag nästan ofelbart att ngn står där...
    Intressant lista det där...

    ReplyDelete
  2. Annika - Så inga stora föredrag för dig alltså? Jag har ju kunnat sova ensam för i många år innan jag träffade Peter bodde jag ju ensam. Men när man väl vant sig... Tror också just att kläder är en person och vi har en spegel på en dörr som jag ibland ser saker i. Nu ska i iofs byta sida så jag ska sova närmare där vi ska ha bebiskorgen. Kanske sover bättre där?! :)

    ReplyDelete