Friday, December 10, 2010

Day 24 - This makes me cry

I cry very easily! And it's not due to me being pregnant right now; I cry as much now as nine months or five years ago. I was perhaps a little less "sensitive" growing up but since I've become an adult I have definitely cried when reading obituaries, watching programmes such as Extreme Home Makeover or seeing a film like Remember Me that I saw last night (when I didn't just cry, I wept). I can really recommend this film! I thought it was going to be a regular love story but it avoided the usual cliches and had an interesting ending...

5 comments:

  1. Ojojoj vad jag håller med! Extreme Home Makeover ger mig vätskebrist av alla tårar. Har sett det om dagarna nu när jag legat hemma och det tar knäcken på en... Först massa tårar över den sorgliga historien, sen ännu fler tårar för att man blir så rörd av alla goda människor. Hopplöst!

    Vet inte om jag ska våga mig på den där filmen, det ÄR ju härligt att få sig en sån gråtstund, men lite sliter det allt på själen :D

    Hoppas att ni får en fin helg!
    Kramar

    ReplyDelete
  2. nothing like a good cry:) Thanks for writing a post on the movie. I clicked on the link, looks very nice and promising. ( will try and get it and watch during the christmas break) Currently still obsessing over my korean-dramas. ( also tear-jerking if you're interested)

    ReplyDelete
  3. Mrs Clapper - Precis så är det, först historien och sedan alla fina ord och gester från medmänniskor. Det var framför allt på slutet av filmen jag grät så du är nog safe till dess :) Annars är nog den film jag gråtit mest till "Dancer in the Dark".

    Trevlig helg! Kram!

    Edina - Yeah, it feels good to cry, especially to movies (personal experience is different of course unless it's something happy). Let me know what you thought when you've watched it!

    ReplyDelete
  4. Jag tål ingenting längre, inte minsta lucia, den blomstertid eller du gamla du fria. Då gråter jag. Jag gråter också när jag ser fina barn , söta gamlingar eller flamsiga tonåringar. Jag skulle aldrig drömma om att se exempelvis Titanic...jag vet ju hur det skulle sluta :-/ Fast kanske tur att jag inte har värre saker att gråta för.

    Och visst tror jag att man är ännu mer känslig under sin graviditet. Fast vänta bara till dagisluciorna...snyft ;-)

    ReplyDelete
  5. Lotta - Fast ibland kan det vara skönt att titta på en film som Titanic och bara tillåta sig själv gråta floder! Jag har inte känt mig mer känslig men kanske. Kan tänka mig att jag kommer gråta vid varje sådant där framtida tillfälle som Lucia t ex!

    ReplyDelete