Monday, December 27, 2010

Baby Sweepstakes!

Guess the birth date! Prize for the winner(s)!

What you need to know:
  • - Baby's due date is 9 January
  • - Though the first date we got was 14 January
  • - Most babies are born within two weeks of the due date, on either side; i.e. for our little one it means between today (well, yesterday) and 23 January
  • - The most common day for a baby to be born is in week 40+3; for us that means 12 January
  • - They say genes play a role: I was estimated to arrive 29 January and arrived one day early (and my little brother was 11 days early) and Peter was roughly on time as well
  • - The absolute last day the baby could be born is 25 January I think; I would be induced after 14 days (23 January) and after induction labour normally doesn't take more than 48 hours (right?)

So start making your guesses! If you want you can also guess the baby's sex - I can use it as a tiebreaker! :)

Update: I forgot to mention that I haven't really had any signs that something is happening except on Christmas Day when I had menstrual-type ache and slightly stronger contractions (the normal uterus-preparing-for-labour that starts early on in the pregnancy) but I think stronger contractions are very normal in the end and the pain might have been caused by too much food, as I haven't felt it again.

24 comments:

  1. 11 januari (för elva är alltid en så bra dag) och så blir det en flicka! ;)

    ReplyDelete
  2. Marie - Tack för gissningen! 110111 är ju ett bra datum också, om man tänker personnummermässigt! :) Jag la precis till en grej i texten utifall du vill ändra dock - glömde nämna att jag hade lite känningar på juldagen men tror samtidigt inte att det var någonting.

    ReplyDelete
  3. 15 januari:-) runt tre på eftermiddagen kommer han.
    /Malin

    ReplyDelete
  4. Jag gissar på 16 januari och att det blir en pojke!

    ReplyDelete
  5. Och jag tror att det blir en liten pojke som kommer att födas den 7 januari.

    ReplyDelete
  6. Lill-Anna kommer den 4 januari kl. 03.50. :D.
    Tror jag !

    ReplyDelete
  7. Malin - Du gillar 15:e va! :) Men trodde du ville han skulle komma ut tidigare! ;)

    Irina - Tack för gissningen, vi får se om du vinner! :)

    Anna - Låter bra, vet inte om jag vill vänta så mycket längre! Så du tror inte på oraklet Gustaf som tror det är en tjej alltså! :)

    Pettas - Vi får se om det blir den 4 januari! I så fall skulle hon pricka in mitt fadderbarns (och kusinbarn) födelsedag!

    ReplyDelete
  8. Miranda:

    Well I was going to say the 11th of Jan, but i see thats been taken so I will go with the 14th instead. I think it might be a girl. Just hurry up and have him/her because I want to see the photo's! LOL

    ReplyDelete
  9. Miranda - You can stick with 11th if you want - several people can guess the same date, you will just need the share the prize and the glory! :)

    Katarina - Då får vi se om du har rätt! :)

    ReplyDelete
  10. 12:e januari mitt i natten tittar en liten fin pojke ut tror jag =)

    ReplyDelete
  11. Jag gissar på den 5:e januari och jag tror att det är en flicka.

    SPÄNNANDE!

    ReplyDelete
  12. Annika - Tack för gissningen! Den läggs till protokollet :)

    Skolfröken - Dito till dig! Var hos barnmorskan idag och fick ny tid den 10 januari men hon sa att den har nog kommit tills dess! Fast jag tror hon sa det mer för att uppmuntra oss, dvs inga tecken på något ännu :)

    ReplyDelete
  13. Det blir det andra jan!!! OCH det är en tös. DET känner jag på mig!!!

    ReplyDelete
  14. Annika - Så kul med alla gissningar! Gör det lite extra spännande! :)

    ReplyDelete
  15. Å andra sidan brukar jag typ alltid ha fel, så oraklet Gustaf har säkert rätt denna gång oxå ;)

    ReplyDelete
  16. Jag håller fast vid min gissning! :)

    ReplyDelete
  17. Blivande mormor tror att det kommer en liten tjej den 1/1-11 någon gång på småtimmarna, blivande morfar tror att det blir en liten kille den 9/1 på hans namnsdag. Vi får se vem som får rätt. Blivande morbror tror att det blir en kille, på nyåret.
    Kram från mamma

    ReplyDelete
  18. Anna - Vi får de, kanske du som blir nya oraklet! :)

    Marie - Okidoke :)

    Mamma - Så du tror redan på 1 januari! Jag lägger alla tre gissningar till handlingarna! Kram!

    ReplyDelete
  19. Min kommentar gick tydligen inte fram så jag försöker på nytt. Jag hoppas och tror att det blir den 13:e så att vi kan ha julgransplundring och födelsdagskalas tillsammans. Jag tror dessutom att det blir en tjej.

    ReplyDelete
  20. Jag glömde att tala om att jag som tror på den 13:e är morfars syster Bicke

    ReplyDelete
  21. Bicke - Tack för gissningen! Den var lite väntad :)

    ReplyDelete
  22. Jag hade inte en enda förvärk, så man måste inte ha det. Och nu har jag gissat också.

    Åh, det är så spännande!!!

    KRAM!

    ReplyDelete
  23. Marianne - Bra att veta! Jag har inte haft några riktiga förvärkar egentligen utan bara sammandragningar, ganska lätta som började tidigare i graviditeten, när livmodern övar sig genom att bli hård.

    Kram!

    ReplyDelete