Monday, November 22, 2010

Day 6: My Day

07:25: Alarm went off, complained (as per usual) about why we didn't go to bed earlier the night before...
07:35: Got up, made breakfast
07:40: Went back to bed to eat breakfast in bed while checking emails on my iPhone and reading Sunday's paper

08:10-09:00: Showered and made myself beautiful
09:00: Walked to work (15-minute walk normally but with a growing belly it now takes almost 20 minutes), stopped by Ica to buy lunch

09:30-16:45: Started working, swore a lot over super slow email (we're transferring to Outlook 2007 and there are lot of teething problems...)

17:00: Left work and jumped on the 69 bus to town
17:20: Met up with Peter and his friends for a quick bite to eat
18:00: Meeting with Harry Potter & friends

Now: Winding down at home

5 comments:

  1. Västmanländskan - Helt okej, lite seg, lite lite action, en del humor, men underhållande. Det är ju alltis kul att gå på bio också.

    ReplyDelete
  2. Ska bli sååå intressant att höra vad du tycker om filmen?
    Karolina såg den på Imax i fredags och hon gillade den verkligen!

    ReplyDelete
  3. Seriously- börjar du alltid jobba så sent? I så fall är jag sjukt avis. Vi får hoppas att er bebis också börjar jobba sent på dagarna, så ni kan ha sovmornar ihop. Skolbebisen sov till 10 om mornarna och det skulle nog sockorna också göra om de inte tvingades iväg till dagis i ottan.

    Hoppas Harry P är lika bra som boken, jag måste se den pronto!

    ReplyDelete
  4. Annika - Peter och hans kompis tyckte den var värdelös men jag tyckte den var helt okej och underhållande. Alltid kul att gå på bio. Lite seg ibland när de bara är ute i skogen, det kunde de ha kortat ner. Och fight-scenerna var extremt korta. Jag har ju inte läst böckerna men jag förstår även att den delen av boken är segare. Och man behöver ju historian också för att förstå men lite mer action kanske det kunde ha varit. Den var lite rolig emellanåt dock. Det var lite intressant med referenser till andra världskriget och förintelsen samt Sagan om ríngen.

    Skolfröken - Mina arbetstider är 9-5 men det är lote flexibelt så det kan bli halv tio till halv sex också. Och sällan tar man ju hela lunchtimmen (vi har 35-timmarsvecka) så ibland kommer jag halv tio men går ändå fem. Jag är ganska lyckligt lottad, jag vet! Jag hoppas att bebisen gillar att sova och inte vaknar fem men jag är beredd på allt! Det måste man antar jag :)

    Kram!

    ReplyDelete