Friday, November 19, 2010

Day 3: My Parents

Words that come into mind when I think of my parents during the first 18 years of my life.

Elisabet
political Engagement
Love
an Inspiration for my ambitions
Stricter than dad
children's Art projects on the kitchen table
bread and bun Baking
the family's Educational budget-keeper
pre-school Teacher

Lars-Gunnar
Love
restless so always in Action
Referred back to mum if I questioned a curfew
not as Social as mum

budding Gardener
Unknowledgeable about technical gadgets
Not a tie person
afternoon Naps due to shift work
takes care of his Automobile like it was a child or a pet
Reluctant football practice/match driver

6 comments:

  1. Grattis till din mamma på hennes namnsdag! =)

    ReplyDelete
  2. Annika - Just ja, och då är det min namnsdag också för jag heter Elisabet i andranamn! :)

    ReplyDelete
  3. Men wow! Vad fyndigt du fick till det här!! Superbra! Och faktum är att jag tycker att jag känner dina fldrar lite nu!
    MYCKET BRA presentation!!!

    ReplyDelete
  4. Vilket klurigt inlägg!!! Och fint! Man får verkligen en bild av både din mamma och din pappa!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Annika - Tack :) Tänkte att det var ett enklare sätt att tackla det men sedan när jag väl började så blev det lite klurigare än jag trodde. Hoppas mamma och pappa håller med om min "beskrivning" :)

    Västmanländskan - :)

    Saltistjejen - Som jag precis skrev till Annika så blev det lite klurigare, som i svårt, att skriva än jag trodde också. Kul att ni känner att ni lärt känna dem litegrann! Kram!

    ReplyDelete