Monday, March 15, 2010

Zodiac Fun

When I was weeding our book shelves to make room for new (well, mostly very old books that come from Peter's grandmother's home) books I found an astrology book that I hadn't looked at before (Peter must have had when we moved in together). I'm not really a believer in horoscopes but this one was a little different; it had a sense of humour both in text and illustrations! The subtitle is "A necessary guide for all who want to maximise the possibilities of astrology and avoid getting lost in the zodiac".

So what does it say about Aquarius? Where I can relate in purple.

  • * An aquarius is full of surprises. Be prepared for anything when you meet this unorthodox gal. (Eh..?)
  • * She wants no harm. On the contrary she has a strong wish deep inside her heart to make this world a better place to live. We ought to have more of them.
  • * Aquarius need freedom for herself and those around
  • * For some reason her thoughts seem to be more in the future than in the now (nah, 50-50)
  • * They are gentle and nice people with a somewhat vague and dreaming gaze
  • * It is no surprise that she who is such a nice person have many friends... but not so many to confide in (I have a LOT of friends including some I can talk to about everything).
  • * She always know exactly what needs to be done... but entrusts the carrying out to others (haha, no, I'm pretty bad at delegating actually as I only trust myself!).
  • * The water carrier really knows how to surprise someone... with a sudden capricious explosion... or through her secret vice to shock conventional people (nah, no such need).
  • * Sometimes one wonder if she's a genius... or a madman (the former of course!)

The male Aquarius

  • * The freedom-loving Mr Aquarius tries to avoid marriage as long as possible
  • * He must be left alone when he wants to be by himself
  • * He completely detests an extravagant wife

The female Aquarius

  • * Someone who is so beautiful as Miss Aquarius has no difficulties getting the attention she wants (no, but as I'm talkative I guess I can "take over" a discussion)
  • * Although sometimes she chooses extreme methods (illustrated with a naked woman jumping over a watering can)... and when she shows up all work sometimes comes to a halt

Famous Aquarius: Charles Darwin, Paul Newman, Ronald Reagan, Mozart, John Travolta, Thomas Edison, Abraham Lincoln

9 comments:

  1. Haha! Jag är ju också vattuman!! Vi har ju sammafödelsedagsdatum! :-)
    Fast jag tror ju int tt dugg på horoskop. Hm, det roliga är att vi ahr dessa och t ex kineserna har ju sjäva årtalet för att veta om man är råtta, oxe, drake, tiger eller vad det nu är.
    Förresten om man nu ska prata om kända vattumän varför är det endast jut MÄN som tas upp som ex i boken??? DET kan man fråga sig. Det måste ju finnas kända kvinnor också. :-) Något för DIG kanske Anna att ta fram....! ;-)
    KRAM!

    ReplyDelete
  2. Saltistjejen - Just ja, det är du ju! Som sagt, jag tror inte på astrologi och/eller horoskop heller men jag tycker att det var komiskt berättat i boken.

    Ja, lite intressant att kineserna har årtalet. Ett helt år liksom. Och där är det ju mycket viktigare. De planerar barnaalstrandet efter det liksom.

    Listan på kända personer var typ dubbelt så lång och det var kvinnor med men det var typ Vanessa Redgrave och Zsa Zsa Gabor, dvs lite tristare personer. Men du har en poäng, finns det inte "stora" vattukvinnor eller är det bara att vi inte vet om deras tecken? Intressant! Haha :)

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Ha ha, kul att det var Peters bok, men den var kanske en present? ;-)
    Jag tror inte heller egentligen på horoskop och är inte särskilt intresserad MEN jag är ju kräfta och det är mycket som stämmer in på mig: framförallt att mitt hem och min familj är väldigt viktiga för mig (nu kommer jag inte på något annat bara för det). Och visst läser jag mitt horoskop om jag råkar se det i en tidning ;-)
    Vad är det för några gamla böcker ni har fått från Peters mor/farmor? Jag gillar gamla böcker...

    ReplyDelete
  4. Kommer osökt att tänka på den amerikanske professorn (i psykologi??)
    som delade ut horoskop till sina elever och bad dem skriva hur bra det stämde på var och en. Alla tyckte det stämde precis - tills han avslöjade att alla hade fått precis samma text!

    Saltis kanske minns ett applåderat tal på sitt bröllop där allt också stämde precis!

    ReplyDelete
  5. Petra - Troligen, eller så kom den från hans ex? Vi har slängt den nu i alla fall eftersom ingen av oss tror på det.

    Jag har också en kompis som stämmer väl in på kräftan. Men jag tror att man hittar det man VILL se. Men jag håller med dig om att det är ganska kul att läsa sådana där korta vardagshoroskop.

    Det är en blandning - de ligger i en kartong just nu men jag ska lägga upp foton senare. Valde de framför allt för att pärmarna är snygga. Måste köpa bokolja för att fräscha upp dem.

    Kram!

    Olgakatt - Det hade jag inte hört men det är ett så bra exempel! Tror att det är en sann historia! Det är nog samma med spådomar - man hör det man VILL höra!

    Kan tänka mig att du höll ett bra tal på Saltis bröllop!

    ReplyDelete
  6. I'm s CUSP:) Get the best ( and the worst) of both aquarius and capricorn)

    ReplyDelete
  7. Edina - I didn't even know this word/term existed! So you're born on the day it changes? And you're a believer/follower?

    ReplyDelete
  8. I'm tempted to believe the good bits...and pooh-pooh the bad bits:)

    ReplyDelete
  9. Edina - We believe what we want to believe :)

    ReplyDelete