Tuesday, April 12, 2011

Summer Days

We have taken advantage of the last two days of sunny and warm weather (it's not supposed to be as nice over the next few days) and spent yesterday in St Tropez and today in Nice. We slept in and took our time in the morning though, and so didn't venture out until lunch time. We took the scenic - and longer - route to St-Trop, but Isolde was either sleeping or happily looking at her toy.
She wasn't as happy at nine in the evening last night when we had to go to the supermarket (as we only bought the basics on Sunday - we had forgotten that hardly anything is open on Sundays) but after a good night's sleep she was her happy self again this morning. Today we walked along Promenade des Anglais and took the lift up to the Chateau.

Afterwards we relaxed at the rooftop café of Le Meridien (hotel) with coffee, cake and a magazine, and got a bit sunburnt, while Isolde was sleeping safely in the shade.
Via Anna's iPhone

9 comments:

  1. Vad mysigt ni har det! Haha, jag liksom försöker se mamma och mig i fotona på Isolde. Jag minns ju inte hur det var : D

    KRAM!

    ReplyDelete
  2. Miranda

    Our kids still talk about the hols we used to take down there. Hubby just complains about how expensive the ice creams were! lol
    Have a great time! Looks like ya are!

    ReplyDelete
  3. Åh, vad härligt ni ser ut att ha det!

    ReplyDelete
  4. Vad härligt det ser ut!
    Isolde verkar trivas bra med att resa.

    Kram

    ReplyDelete
  5. Säger som de andra, vad mysigt, avkopplande och fint ni verkar ha det. Isolde verkar trivas utmärkt på sin första utlandstripp också. Har det varit enklare/svårare/som förväntat att resa med bebis?

    ReplyDelete
  6. Nu har ni kanske inte tid den här gången men nästa gång - åk till Ramatuelle, en bit in i landet från Saint Tropez. Världens mysigaste lilla by med en riktigt gammal kärna. Där semestrade vi sommaren 1986 och vår Saab blev stulen, (men vi fick tillbaka den). Har ändå jättehärliga minnen därifrån och besökte byn igen 2005 med mina tjejkompisar.
    Härliga semesterbilder!
    Kram

    ReplyDelete
  7. Marianne - Vi har haft det jättemysigt. Promenaden har nog inte förändrats så mycket så ni strosade nog där du och din mamma! Kram!

    Miranda - So you used to go there a lot. I only had one ice cream out and that was in St Tropez but it was quite pricey. I can imagine with three, now four, kids...

    Katarina - Kunde inte klaga :)

    ReplyDelete
  8. Fröken Anki - Hon skötte sig bra, lilltjejen. Vi gjorde det ju lite enklare för henne, och för oss, genom att ha en lugnare, resfri dag. Det är ett tips för när ni åker på semester. Kram!

    Anne - Ungefär som jag förväntade mig, tror jag. Eller kanske enklare. Det känns dock som det nog blir svårare med åldern. En tremånaders är ju ganska lätthanterligt. Jag hade inte förväntat mig att folk är så hjälpsamma när man reser med barn. Och att alla ler och vill prata med barnet. Men det är ju bara trevligt :)

    Petra - Minns att du tipsade mig förra gången vi hade varit där men glömde bort det och den här gången läste jag det för sent! Nästa gång! Vi var dock till flera andra små fina byar. Kram!

    ReplyDelete
  9. Fröken Anki - Menade att skriva en resfri dag mellan varje utflykt. Så varannan alltså.

    Anne - Skulle också skriva att det jobbigaste var nästan hennes olägliga bajsblöjor där allt läcker osv. Blev en del byten i bilen och andra platser. Och ibland lite jobbigt att amma lite varstans. JG försöker skyla mig lite men Isolde drar ibland iväg sjalen :) Så där är det ju enklare med flaska.

    ReplyDelete