Friday, February 25, 2011

Show & Tell

A double whammy of Show & Tell since I neglected to post anything last week. Annika still calls the shots. Her theme for last week was You and your mobile/computer/Pad/e-reader/iPod and for this week (today) When Evening Comes.

I think I have mentioned it before but I'm so grateful I have my two friends Laptop and IPhone during my maternity leave, especially now in the beginning when we're not doing as much excursions as perhaps we will when Isolde gets a bit older. Sure, these gadgets doesn't help me shrink the pile of newspapers, the Economist or the parental magazines I subscribe to (or the books I keep on buying) but what would I do without them?! The iPhone especially. My favourite apps at the moment besides Facebook and various news sites are Hemnet* (homes for sale), Blocket (second-hand), Google (always useful), a crossword app and Learn Something Every Day.

These two friends - we have separate sets - keep us company in the evenings though Peter and I try to be a bit social with each other too :) Here are some pictures to show what our evenings have looked like since Isolde arrived.

Bath is an evening activity a couple of times a week


Some evenings are spent visiting friends (or having visitors)


Multi-tasking


Bonding


Sometimes it takes a while to get a little one to fall asleep


The basket is fine but isn't it nicer to sleep ON this parent...


...or this one


* Will in all likelihood still be hooked on it even though we already bought a new place

7 comments:

  1. Å vad mysigt det ser ut!!!! Haha jag har glömt bort att man ett tag kunde bära runt på E och att hon även rymdes i ens knä! ;-)
    Ha nu en mysig helg!
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Åh, så liten och söt och så mysigt det ser ut.

    ReplyDelete
  3. Vilka FINA bilder på den lilla söta bebben. Gud så gullig!
    skönt med besök när man har en liten, minns jag att jag tyckte. Det var jättehärligt att både ha folk hemma + att vara bortbjuden.
    TACK för alla kommentarer som jag hittadem och publicerade idag. Jag ska försöka svara på dem alla inom snar framtid.
    Ha en superfin lördag!!!

    ReplyDelete
  4. Vilka härliga bilder! Fast ja, små barn innebär ju också att man ofta känner sig lite fast, och då kan jag tänka mig att en iPhone är ganska "handy". ;-)

    ReplyDelete
  5. Mysiga bilder! Vad kul med många visiter och gäster. Det hade vi också när Skolbebisen var nyfödd. Inte denna gång, hahaha. Vilken cirkus det skulle bli :-)

    ReplyDelete
  6. Saltis - Ja, nu är ju E stora tjejen! Men även vi märker att Isolde är större nu än bara för två veckor sedan. Kram!

    Katarina - :)

    Annika - Bra att du och alla bekräftar det som vi misstänkt; att hon är sötast! ;) Jag tycker också det är jättetrevligt både med besök och att gå bort. Just nu funkar det väldigt bra med henne också.

    ReplyDelete
  7. Bejla - Å andra sidan hade jag kanske läst mer böcker om jag inte haft iPhonen... :)

    Skolfröken - Kan tänka mig att ni inte riktigt orkade med besök när ni fick tvillingarna! I början kan ju inte andra direkt sitta barnvakt heller så besök är kanske merarbete snarare än avlastning.

    ReplyDelete