Thursday, December 03, 2009

Interesting (?) Fact of the Day

This morning when I was reading Arte & Marte, the biannual magazine published by the Swedish House of Nobility*, something caught my eye on the Family News pages (you know, those pages listing marriages, birth, deaths, etc.). It read:

Gyllenhaal, Maggie Ruth, *1977, actress, and John Peter Sarsgaard, *1971, actor, married 2 May 2009

I didn't know that the Gyllenhaals were members of the Swedish nobility, let alone any nobility?!! Guess you learn something new every day! Even if it's värdelöst vetande (worthless knowledge), as we say in Sweden :)

* One member of this household happens to be a member of this house as well, and it's not me...

5 comments:

  1. Visste att de var svenskättlingar, men ej att de var adliga.
    Tack för den trivian, Anna. Kul att veta!

    ReplyDelete
  2. Säg inte det! säg inte det! Vi har alla det i toppen av våra tongurs ...... Den Parakeet!!

    ReplyDelete
  3. Annika - Jag hade snarare gissat på danska eller holländska eller nåt. Kul att någon i alla fall uppskattar lite värdelöst vetande!

    Anonymous - Que?

    ReplyDelete
  4. Jag tror att jag läst någonstans att de var svenskättlingar men annars tycker jag att Gyllenhaal låter norskt ;-)
    Kul att veta, jag påpekade för O igår när vi såg trailern för Jakes nya film Brothers (ser väldigt bra ut). När vi såg 27 dresses påpekade jag så klart att Malin Åkerman är svensk, men O visste det visst redan (jag sa nog det när vi såg The Proposal), så typiskt svensk jag är! :D
    Trevlig helg!
    Kram

    ReplyDelete
  5. Petra - Just ja, norskt hade jag också gissat på. Det är bra att du "lär upp" O ordentligt om all things Swedish, inklusive människor! ;)

    Hoppas du har en bra helg! Och kryssning!

    Kram!

    ReplyDelete