Thursday, December 24, 2009

Happy Christmas! / God jul!


7 comments:

  1. Alla bloggare visar sådana fina julgranar, själv har jag inte sett ngn IRL än - svärföräldrarna "orkade" inte ta fram den, och vi hann inte igår (befinner sig i ett förråd utan ljus)... Det ironiska är att vi monterade ner den i JULI när vi var här senast!!!!!
    Hoppas att du har haft en härlig jul och god forsättning!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Hahahaa! ursäkta men jag skrattar än åt Petras roliga kommentar (ovan)!!!!
    Håller dock med om att granarna jag sett runtom i bloggarna varit vädligt fina! Er med!
    Hoppas ni har haft en skön jul såhär långt och att den fortsätter vara riktigt bra.
    KRAM!

    ReplyDelete
  3. God Jul och god fortsättning för nu är ju julen "över". Känner mig däst av all mat. Och dryck :)

    Ikväll blir det gäster här hemma så mera mat står på agendan.

    Ser att ni har spira i granen. Fint! Jag har alltid haft stjärna men funderar starkt på att byta till spira. Det är ju så snyggt!

    Kramar!!!

    ReplyDelete
  4. Petra - Vad tråkigt! Det är ju överhuvudtaget tråkigt med plastgran - mina föräldrar kör också det - men att inte ha någon gran alls är ännu tråkigare! Ni skulle inte ha tagit undan den i somras, då hade den väl stått framme fortfarande (eller?)! Men håller med Saltis om att det ändå är en lite rolig historia :) Hoppas du får uppleva lite RIKTIG, dvs svensk;) jul när ni väl kommer till Skåne i alla fall!

    God fortsättning! Kram!

    Saltistjejen - Haha, ja, det var en rolig historia fast samtidigt tror jag Petra var lite besviken på riktigt, stackar'n! :)
    Vår gran tackar för komplimangen! ;)

    Vi har haft det lugnt och skönt hittills. Mycket god mat (kanske lite för mycket mat...) som vanligt och lite spel (Bezzerwizzer, Guitar Hero 5), drink his vänner, promenad i vinterlandskapet m m. Hoppas ni haft en lika skön och trevlig jul!

    Kram!

    Taina - Vadå, julen varar ju till påska! ;) Men till Tjugonde Knut kommer vi nog i alla fall ha kvar granen och adventsljusstakarna, om inte granen dött innan dess. Det är så mysigt med extra ljus den här årstiden.

    Vad ska ni ha för gäster ikväll då? Och blir det svensk julmat?

    Jag har försökt googla var spiran kommer ifrån men inte hittade något ännu. Den betyder tydligen Odens spjut, Gungner, så det kommer ju från asatron och de gamla hednatraditionerna, det förstår jag, men jag vill veta mer! Peter hade t ex aldrig sett att man kunde ha spira - hans familj har alltid haft stjärna - medan i min familj har vi alltid haft spira.

    Kram & god fortsättning!

    ReplyDelete
  5. God fortsättning! Och gott nytt år!

    Tack för att du är en uppfriskande röst i kommentarerna!

    ReplyDelete
  6. Merry Christmas Anna:) am enjoying my 2 week long break at home in Raub.nice to be off work

    ReplyDelete
  7. Pappabloggen - Tack detsamma! Och tack för komplimangen eller uppmuntran eller vad man ska kalla det :)

    Edina - Merry Christmas! And happy new year soon! Two weeks off sounds nice! I don't have that long, but have been off from the afternoon of the 23rd and am going back to work on the 4th.

    ReplyDelete