Thursday, June 16, 2011

Ehum...

I've realised that I probably haven't touched my boobs as much pre-as post-baby. It feels like I'm constantly checking if the nursing pads are properly adjusted in my bra and I don't have any wet spots... I thought the leaking would have stopped by now - I've heard many said that they were fine after two months - but noooo... It's especially uncomfortable wearing a bra when you're sleeping. I will breastfeed for many more months and it is a special moment with your baby, but part of me can't wait until it's over!

I've also realised that I have never talked so much about poo before. And you tend to forget that other people may not be too interested in your baby's bowel movements...

11 comments:

  1. Hahaha... Samma här! Kollar ofta, ofta att allt ligger rätt och är torrt! Det läcker inte lika mycket längre, men nu och då händer det. Tack och lov var det länge sen sist. Dessutom är jag väldigt glad för ac:n i huset, annars skulle jag nog svettas ihjäl på nätterna. Är inte van att sova med kläder på!

    Och visst blir det mycket bajsprat! Ibland får vi stoppa oss själva och skratta åt det, och ta ny sats för ett annat samtalsämne. För det är ju typ det första man pratar om när maken kommer hem;) "hur var det idag då?" "jo han har haft si och så många blöjbyten..." haha :) Stackars alla runt oss när vi är på samma ställe. Kommer ju ihåg hur jag själv tyckte när jag inte hade barn själv. Guuud vad jobbigt med dessa mammor som bara pratade om sin bebis, och nu är man där själv. Jaja, det ger sig väl med tiden, kanske...

    Ha en fin eftermiddag!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Hahaha!! Well get used to it. Hoppas att du slutar läcka dock. Se till så att du inte vår svamp!!! Det kan man få om man läcker under sommaren när det är varmt ute. Jag hade tur och läckte i stort sett ingenting. Producerade ju mängder med mjölk men inget läckage vilket var skönt.
    Ang bajssnack så fortsätter det läääänge. Tyvärr. Men man kan ibland bli sjukligt fokuserad på just detta. Särskilt om de små har lite problem...

    ReplyDelete
  3. Anki - Jag läcker inte lika mycket som förr, det är sant, men när jag ammar från det ena läcker det lite från det andra. Och när de blir fulla så läcker jag. Jag brukar mest sova bara i trosorna så tycker och det är konstigt att sova med ett amningslinne t ex. Så därför blir det mest BH men det är ju inte heller så bekvämt.

    Ja, det får stå ut med en del, vännerna! Å andra sidan frågar de så mycket så lite får de skylla sig själva! :)

    Kram!

    Saltistjejen - Jag brukar byta inlägg ofta (minst två gånger per dygn) så borde klara mig från svamp. Dessutom är ju svenska sommaren ganska sval... Men bra varning för det hade jag inte tänkt på!

    Vilken tur du har då som inte läckte! Inte ens när du ammade elle pumpade ur ena bröstet?? Konstigt att vissa läcker och andra inte!

    Kan tänka mig att bajssnacket inte bara är nu i början! :)

    Kram!

    Västmanländskan - :) Kram!

    ReplyDelete
  4. Bajs, kräks, snor, kiss... Listan kan göras lång på roliga ämnen man kan prata om! :) Och jag läcker också fortfarande. Inte lika mycket som förr, men lite grann då o då. Irriterande!

    ReplyDelete
  5. Minns det där med läckandet och alla pads...
    Men vid 5 månader hade det alla ggr slutat läcka, hoppas det slutar snart för dig med. KUL är det ju inte precis...

    ReplyDelete
  6. Marie - Haha, sant! Jag läcker definitivt inte lika mycket som förr men skulle ändå inte våga gå utan inläggen! Förresten så funkade inte såna där tvättbara inlägg på mig, inte förut i alla fall, läckte igenom!

    Annika - Tur du hade som slutade läcka vid fem månader. Jag läcker fortfarande som sagt även om det inte är lika mycket oftast. Men skulle inte gå ut utan inläggen!

    ReplyDelete
  7. Hahaha, kan inte annat än att skratta. Tänkte på min fasters man som folk inte kunde klara att vara tillsammans med tillslut då han det första året som nybliven pappa verkligen inte pratade om annat än bajs; färg, konsitens osv. Men visst, det är väl lite så när man får barn. Känner ju även igen det från mig själv - bara kanske inte med en så bred publik som min fasters man. ;-)

    ReplyDelete
  8. Bejla - Så illa ställt är det i alla fall inte med oss än! ;)

    ReplyDelete
  9. Usch ja, jag läckte hur mycket som helst i början. En gång när jag ammade på Daglivs (det var typ tredje dagen) så läckte det andra bröstet så mycket att hela tröjan blev blöt. Sen började jag använda såna där uppsamlingskoppar från Apoteket på det bröst som vilade. Men det slutade faktiskt läcka efter ett tag, men inte efter två månader, snarare sex.

    Jag sov i amnings-bh och det var inte bekvämt, spännet trycktes ju in i ryggen. Efter ett tag började jag ha ett vanligt linne (lite tightare variant) och klistrade helt sonika fast amningsinlägg i det när jag lagt mig (och brösten lagt sig till rätta. Oftast räckte det.

    Jag pratar fortfarande om bajs, även om Skolbebisens :-)

    ReplyDelete
  10. Skolfröken - Du måste ju ha läckt ännu mer i o m att du hade tvillingar! Eller så funkar det inte så? Känns som jag läcker lite mindre nu men ibland när de blir väldigt fulla (och det kan man ju inte allid veta på förhand) så läcker de. Jag brukar bli för varm i linne t o m på natten så det är därför BH ändå är bäst för mig.

    Bajssnack x3 i din familj alltså! :)

    ReplyDelete