Monday, June 13, 2011

Decisions Decisions

Renovating is mostly fun but it can be rather stressful too. So many choices! Sometimes I wish there was just one shop and once you got there, only one choice. Browsing for wallpaper or tiles (or whatever it is) is fun but the closer you get to decision time the more nervous you become. "What if I choose the 'wrong' one?" You can always redo it of course but it takes money and time.

So we need your help!

On today's menu is wallpaper for our bedroom. We have narrowed it down to four options (plus a few extras).


Option 1

Extravagance from Harlequin (Midbec), close up:



and on the wall:



Option 2

Egerton from Cole & Son's Collection of Flowers:


Option 3

Ludlow from Cole & Son's Archive Traditional Collection. On the wall:


and close up, either in gold on bluish grey or silver on grey:




Option 4

Another way to go is to go for a more "daring" wallpaper (I don't mean completely crazy but one which perhaps will be a bit too much if all walls are wallpapered) on a selected area of the room. Backdrops (fondvägg) are apparently out now so my idea is to wallpaper only the part of the wall just behind the bed. I think I'd want to the whole wall from floor to ceiling, as in the second picture here and not just the headboard as in the first picture.



I wouldn't want our wallpaper to continue up in the ceiling though but I think you get the general idea. The rest of the walls would be painted in white or light colour to match the chosen wallpaper.



The wallpaper I'd choose for if we went for this option is this one, Lilac from Cole & Son's Collection of Flower, either in a brighter or softer version. This wallpaper is pretty pricey so I wouldn't have in the whole room for that reason too. The real wallpaper is much more silvery/metallic than appears on Cole & Son's page.




Some further options
Sudbury from Cole & Son?
Birds or flowers on grey or another flower one or pink flowers from Nordic Blossom?
Modern Classics 2119 from Decor Maison?
Something from Designers Guild Arabella collection?


So, whatcha think??!!







10 comments:

  1. Oj, oj. Många svåra val. Jag skulle nog välja alternativ 2 eller 3 b om det skulle vara hela väggen. Här är detta med tapeter och mönster något ganska okänt - det är vitmålade väggar som gäller överallt - så jag måste säga att jag liksom har blivit lite avvänjd. Dem vi köpte huset av hade dock alternativ 4 och det gillade jag (jag såg det dock bara på foto - innan vi kom in i huset hade de målat över tapeten, men man kan fortfarande ana mönstret). Lycka till med valet!

    ReplyDelete
  2. They're all lovely. ( not helpful I know) Wallpaper is not good in Malaysian weather. My bedroom wallpaper has started peeling in stages. YUck! BTW you're changed your blog ....( see I haven't been here in ages....)

    ReplyDelete
  3. Så svårt! Om du bara tänker dig en del av väggen så kan man ju våga sig på en mer extrem tapet. Lycka till!

    ReplyDelete
  4. Option 3! Absolut, gud så snyggt!

    ReplyDelete
  5. Oj det dar ar ju skitsvart! Men roligt! Det beror mycket pa vilket sorts rum och mobler ni ska ha tycker jag. Tex tycker jag att option 3 ar skitsnyggt men det behover vara ett relativt stort rum for en sadan tapet tror jag eftersom den ar lite mer grandios.

    Sen gillar jag den sista tapeten fran Cole & Sons ocksa. Skitsnygg!! Och jag tyckte det var lite coolt att bara tapetsera en liten bit av vaggen. Snyggt!

    ReplyDelete
  6. Jag gillar Ludlow! Har ju ingen aning om hur ni har det i övrigt, men det är min favvis!

    ReplyDelete
  7. Bejla - Visst är det svårt! Har mest varit inne på 1:an men nu vet jag inte haha! Förstår att du är mer van vid vitt nu. Hur kommer det sig att de tidigare ägarna hade tapet då?

    Edina - Can imagine humid climate is not good for wallpaper. But most still have them or?

    I changed template a month ago or so I think so you haven't been here for a while :)

    Västmanländskan - Du var ju hjälpsam! ;)

    ReplyDelete
  8. Mrs Clapper - Så du gillar 3:an. Har varit inne på 1:an på sistone men jag får se. Peter ska ju också ha något att säga till om :)

    Millan - Visst är det svårt! Och från början hade vi ännu fler val! Rummet är ganska stort men ingen mansionstorlek direkt. Jag måste ta fram en bild på 3:an i ett rum. Ja, vi får se hur vi gör, om det blir alla vägar eller bara delar...

    Marie - Tror alla skulle passa vår stil (någon slags blandning av moderna möbler i vit högglans och gamla släktmöbler i mörkt trä, t ex teak) så att säga men det är ändå svårt! Trean är ju passande för ett lugnt sovrum faktiskt.

    ReplyDelete
  9. Skitsnygga alla alternativ, skulle nog bli bra med vilket som tror jag. Hur har det gått, har ni bestämt?

    ReplyDelete
  10. Anne - Nä, inte riktigt än. Först lutade jag mot 1:an men nu är jag mer inne på 3:an. Men 1:an är halva priset jämfört med 3:an...

    ReplyDelete