Tuesday, September 07, 2010

A List for Marianne

10 FAVOURITES
Colour: Unisex
Food: Indian (Östermalm now has two Indian restaurants and this one is the best!)
Band: Blank
Film: Don't have an all-time favourite but of the most recently seen, "Salt" (usually don't like Angelina Jolie but the film was actually much better than expected)
Book: "Home" by Bill Bryson, or anything by him really
Sport: Football
Season: They all have something special (I know, boring answer but it's true!)
Day of the week: Friday (when the weekend is still ahead)
Ice cream flavour: Anything with chocolate
Time of the day: Either just when I have arrived home from work or, if I'm still at work; after lunch when I'm most productive

9 JUST NOW
Mood: Hungry
Flavour/taste: White nectarines
Clothes: Black skirt (yay, it still fits!), pink top and jacket in brown scotch pattern
Backdrop: Notice board with random work papers
Nail polish: Remnants of white/transparent one from weeks ago
Time: Lunch time!
Surroundings: Corridor and offices
Source of irritation: People who don't return my calls

6 HAVE YOU EVER
Dated one of your friends: No, though I have met someone, known that person for a while, and then dated, but we haven't really become proper friends before we started dated; i.e. I have never started dating someone who has been a long-term friend
Broken the law: I have kicked lamp poles so that the light went out and once or twice climbed into a building under construction - does that count?
Been arrested: No
Skinny-dipped: Yes, but last time was probably 3-4 years ago
Been on TV: Once interviewed about women's football, getting questions I couldn't answer even though I was playing footie myself at the time (to my defence I was only 14(ish) years old)
Kissed someone you don't know: I like Nilla's answer; "you don't know each other that well in the beginning..."

3 PERSONS
You can tell everything to: Peter and a few close friends
You like: My blogging friends
You don't like: Election campaigners with indecent methods

2 CHOICES
Coffee or tea: If I could just pick one for the rest of my life it would be tea but I would miss coffee desperately
Spring or autumn: Autumn

1 WISH
That the little one inside me is strong and healthy

11 comments:

  1. ÅÅÅ en lista!! DEN ska jag göra även om det är marianne du far efter ;-)))))
    SÅ kul att läsa. Listor är verkligen roliga ibland.
    Fredag är den bästa dagen på hela veckan, utan tvekan. Så SALT var bra alltså? Hmmm...ska väl ta och se den då när den släpps på dvd.
    Håller med dig om årtsiderna också...kan inte heller välja.
    OCH vita persikor och nektariner är så BÄST!!!

    ReplyDelete
  2. Vita nektariner??? Vad är det?

    Tack för tips om indisk restaurang, letar alltid efter bra!

    ReplyDelete
  3. Vilken rolig lista!! Kanske borde jag göra den så småningom...
    Haha valet mellan te och kaffe är supersvårt. Fast jag känner som du. te om jag MÅSTE välja, men jag skulle verkligen sakna kaffet enormt.
    Kram!!

    ReplyDelete
  4. Hahaha, vad gullig du är! Jag ska absolut göra listan!

    Jag tror inte jag skulle kunna välja mellan kaffe och te. Men då hade jag fått välja kaffe, för utan mitt morgonkaffe blir dagen förstörd. Resten kan jag leva utan, men inte den. : )

    KRAM!

    ReplyDelete
  5. Ja vad kul att du svarade på listan! Det där med vit nektarin blev jag också nyfiken på, jag vet inte om jag smakat det. De ser vanliga ut på utsidan med har vitt fruktkött istället för gult, stämmer det?
    Ha det fint. (och förresten så spännande med en liten i magen. Lycka till!)

    ReplyDelete
  6. Annika - Tillägnade den Marianne eftersom jag vet att hon gillar listor men alla är lika välkomna såklart! :) Själv snodde jag ju den från Nilla.

    Du behöver ju inte skynda dig till bion för att se Salt men jag tyckte den var bra i sin genre action/thriller.

    Förstår inte varför vita nektariner och persikor inte är lika vanliga i Sverige som gula?! Vi måste ju ändå importera båda varianter, det är ju inte så att den gula växer på träd här.

    Skolfröken - De har vitt fruktkött istället för gult. Mycket godare!

    Det är alltså inte den bästa indiern i stan men av dessa två. Och den är snygg och modern och inte typiskt indiskt kitschigt. Trevlig personal också. Ligger på Jungfrugatan nära Hedvig Eleonora kyrka. Så bra med lite utbild på Ö-malm också, som balans mot all thaimat.

    ReplyDelete
  7. Saltistjejen - Listor är alltid kul, särskilt i brist på andra idéer :) Man lär sig lite om bloggaren också.

    Hoppas vi aldrig behöver välja mellan kaffe och te! :) Kram!


    Marianne - Ska hålla utkik efter din lista :)

    Själv dricker jag alltid te på morgonen men sedan kaffe på förmiddagen och efter lunch och sedan te på kvällen igen. Så svårt att ta bort en av dem!

    Kram!

    Nilla - Precis, de ser ut som vanligt på utsidan men har vitt kött inuti. Man får läsa på skyltarna. De där platta persikorna, om du sett dem, brukar oftast vara vita, men bäst att dubbelkolla.

    Tack för grattishälsningen!

    ReplyDelete
  8. Aaaah interesting information:) Glad you like your blogging friends:) *grin*

    ReplyDelete
  9. Edina - :) And I hope you like me! ;)

    ReplyDelete
  10. Alltid kul med listor! Får se om jag hoppas på... ;-)

    ReplyDelete
  11. Bejla - Har en annan på gång om några dagar kanske! :)

    ReplyDelete