Sunday, January 31, 2010

Wanted! Show & Tell list of themes

Last year, I think it was before the summer, Annika and Désirée compiled a list of two year's worth of Show & Tell themes, which was supposed to be forwarded from one host to the next one. Does anyone know what happened to the list because it seems to have got lost? Whoever had it last*, please send it to me! Thanks! Oh, yes, forgot to mention that I'm taking over February! :)

P.S. My dream tea post coming to a blog near you soon!

* Asked the last two hostesses but they had not received it??

7 comments:

  1. Aha? Jag har inget minne av ngn sådan lista? Trodde alla "värdar" bara var sådär otroligt påhittiga med sina teman??? Eller menar du en lista över de teman som redan varit. Så att man itne ska upprepa sig????
    Kul att du tar över februari!! :-)
    Jag kanske ska ta över senare i vår? Men har just nu noll koll på något inspirerande nu men det vore roligt att försöka så småningom.
    haha du får snabba på så du kommer ikapp dina teman nu innan du själv är värd!! ;-)
    Fast du kan ju ha ett uppsamlingsheat också. Som ett av dina teman?! :-D
    KRAAAM!

    ReplyDelete
  2. Jag vet inte riktigt vad som hände med den listan. Tror i alla fall att jag skickade den vidare båda gångerna jag höll i temat :)
    Jag har kvar listan på min dator, så om du vill kan jag skicka den till dig (det är listan som jag fick skickad till mig, och sedan har jag fyllt på för varje månad efter det :))
    Jag behöver bara veta din mail, ifall du vill att jag ska skicka den :)

    MVH /Erica Pettersson

    ReplyDelete
  3. Ska bli kul att se vad du tar för ämnen för jag gillar att läsa alla era teman även om jag inte alltid har tid att vara med själv just nu.

    ReplyDelete
  4. Saltistjejen - De skrev ihop den i våras tror jag så om du inte haft temat sedan dess så har du nog inte sett den. Det är alltså en lista av de teman som varit men som värdarna hittat på. Ingen förlista alltså! Utan jag vill mest ha den för att inte upprepa för mycket. Jag har funderat på ett uppsamlingstema av någon form, får se! :) Vill du ta över redan i mars? Annars vet jag att Taina uttryckt intresse så ni kan ju välja sinsemellan vem som tar mars och vem som tar april.
    Kram!

    Erica - Å vad bra att du har den och att du uppdaterat själv! Du får jättegärna skicka den till mig! komheden @ hotmail . com
    Tack!

    Emmama - Kul att höra att även de som inte är med på temat tycker det är kul läsning! :)

    ReplyDelete
  5. Jag skrev ihop en lista när jag höll i show & tell i september 2008 men det var ju ett tag sedan ;-)
    Kram

    ReplyDelete
  6. Nej, vi gjorde aldrig ngn sådan lista. Petra gjorde dock en, som hon skriver om ovan.
    Men, Anna...det gör inget om teman upprepas, tycker jag. Inget alls.
    Så kör på och lägg ut listan. Ser fram emot fredag!!

    ReplyDelete
  7. Petra - Aha, det var DU som skrev ihop den! Det var ett tag sedan ja, men som tur var har vi Erica som skrivit ner alla teman sedan dess!

    Annika - Vill bara undvika helt lika teman. Liknande gör ju ingenting. Men nu blev det faktiskt så att de fyra jag tänkt ut inte gjorts förut så det var ju bra! Jag tänker i alla fall hålla listan levande ifall det är någon som vill undvika repetition. Ska se om jag kan ge lite rolig statistik från listan.. :)

    ReplyDelete