Wednesday, January 13, 2010

Political Flute



This evening I attended an Almedalen political week type event. Once a month until the general election in September, Politikerbloggen, in cooperation with TV4, will interview a party leader in an informal format (a stand-up comedian warmed up the audience). It airs only on the web but there was a lot of other media present who will undoubtably broadcast or write about in some way. Up tonight was Christian Democrat Göran Hägglund, who I would never vote for but who is always fun to listen to, as he's quite the comedian himself.

If you're wondering why he's holding a flute it's because the hosts wanted him to demonstrate why (or how) he had the highest mark in music when he was in secondary school. I can reveal that he managed to get at least one tone out of it! :)

8 comments:

  1. Har inte sett det programmet, men undrar om detta med flöjten enbart var under "uppvärmningen", i en politisk debatt passar det väl kanske inte riktigt in, eller? Kanske är jag som börjar bli "mossig"

    Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    ReplyDelete
  2. Gunilla - Det är ganska nytt, detta var bara andra gången (Maria Wetterstrand var först ut) och det visas ju bara på nätet. Flöjten var i slutet av programmet och var delvis en present som tack och en kul grej. Men det är ett informellt program, inte en debatt eller seriös intervju på det sättet, så det passade väl in.

    Ha en bra dag du med!
    kRAM

    ReplyDelete
  3. Göran Hägglund komiker? Det hade jag aldrig kunnat tro!

    Kramen

    ReplyDelete
  4. Taina - Han är faktiskt väldigt rolig. Kvick i tanken. Märkte det redan för två-tre år sedan i Almedalen på Eftersnack med Adaktusson som hålls efter varje partiledartal.

    Kraam

    ReplyDelete
  5. Jag gillar honom jattemycket som person, han ar riktigt kul! :) Sympatiserar ibland, langt ifran alltid..

    ReplyDelete
  6. Emmama - Ibland är väl ändå få gånger? Kd har iofs en människosyn som jag både gillar och avskyr, svårt att förklara.

    ReplyDelete
  7. Alltså jag har ALDRIG hört Göran Hägglund tala tror jag... Borde nog kolla lite mer på svensk tv innan valet ;-) (inte för att jag tänker rösta på KD) Hur får man inbjudan till de här intervjuerna?

    ReplyDelete
  8. Petra - Han är inte lika rolig när han talar även om han kan vara ganska fyndig. Men just i sådana här lite mer informella utfrågningssammanhang är han lite i sitt esse. Han är dessutom alltid väldigt välklädd, i alla fall vad gäller skjortor. Märks att han tycker det är kul. Han erkände dessutom i onsdags att han är ganska fåfång.

    Man kan få dessa inbjudningar genom att gå med i Politikerbloggen på Facebook. Är inte med själv men min kollega och vän är det och jag ska gå med.

    ReplyDelete