Thursday, January 07, 2010

I Did Much Better with Films!

Films seen in 2009, and their "Anna marks":

5 +
Gran Torino
Slumdog Millionaire (best of the year!)
Inglourious Basterds
In Bruges
Duplicity
The Curious Case of Benjamin Button
Taken

4 +
Caché (Hidden)
2012
Flickan som lekt med elden (The Girl who Played with Fire)
Up
Män som hatar kvinnor (The Girl with the Dragon Tattoo)
Donnie Darko
The Hangover (pleasant surprise!)
Maman est chez le coiffeur
Knowing
Changeling
The Dish
Angels & Demons
Nothing but the Truth
Defiance
P.S. I Love You

3 +
He's Just Not That Into You
Office Space
Out of Africa
Becoming Jane
The Time Traveller's Wife (the book was much better!)
W
Hoax
American Dreamz
My Life in Ruins
Ghosts of Girlfriends Past
Harry Potter & the Half-Blood Prince
Ocean's Eleven (1960s original version)
Arn
Marley & Me
The Reader
Gone Baby Gone
Death at a Funeral
27 Dresses
Ma Vie en Rose
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Made of Honour
Bolt
Låt den rätte komma in
How to Lose Friends & Alienate People
Butterfly On a Wheel
The Jane Austen Book Club
Stardust

2 +
Adventureland
X-Men Origins: Wolverine
Shopgirl
Australia
Bride Wars
Disturbia
The Accidental Husband

1+
The Day after Tomorrow

-
I Love Huckabees

12 comments:

  1. Hjälp vad många filmer du lyckats se! Imponerande. Jag kommer nog knappt upp i 10 nya filmer detta år vilket är trist för jag älskar att se på film.

    Din lista är ju toppen som tips när jag får tid att se något!

    ReplyDelete
  2. Wow vad många filmer!!!!!
    hahhaha! Jag ÄLSKAR också film men sedan vi fick barn har det helt klart blivit väldigt mycket färre filmer. Särksilt på bio,. De flesta vi ser numer är ju DVD hemma. Det går bra det med såklart men det är lite extrakul att se film på bio.
    Jag var ju som sagt helt SÅLD på Avatar som var den senaste filmen jag såg och DEN bara MÅSTE man se på bio! Helst 3D!!!! Shit! Den skulle jag kunna tänka mig att se om....!
    Kul att se dina toppfilmer. Har inte sett Benjamin Button men blev nyfiken nu när jag såg att du gillade den så mycket! Inglorious Basterds var bara SÅ bra!!! Jag älskar Tarantino! In Bruges tyckte jag dock var lite skum tor jag? Eller så var jag bara inte på humör...?
    :-)
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Skolfröken - Men såg du inlägget nedan om hur få böcker jag hunnit läsa?! Men film är kul och vi ser en hel del både på bio och hemma. Vi har även en filmklubb på jobbet och lånar en hel del film därigenom.

    Nu när du kanske blir sängliggande ett tag kanske du hinner genom min filmlista! ;)

    Saltistjejen - Haha, ja, det blev en del, 57 st! Och kom på att jag sett Out of Africa också men glömt att lägga till den! Så 58!

    Vi ser också de flesta hemma på DVD eller TV men bio är ju fortfarande roligast såklart.

    Peter såg Avatar men jag skippade faktiskt... Jag förstår att man typ ska se den på bio men det blir nog DVD för mig *generad*

    En del tycker Benjamin Button är jättedålig och bara så lång och seg men jag tyckte den var jättebra! Peter med. Grinade som bara den! Peter med hahaha :)

    In Bruges var lite konstigt men ändå bra tycker jag. Men nu kan jag knappt komma ihåg så kanske borde varit bara 4 plus ändå..?

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Upps det var inte dåligt minsann! Jag är URUSEL på filmer. Somnar oftast, till och med på bio. Har ju svårt att sitta still och om jag gör det och inte "får" prata så somnar jag ganska lätt...
    Tips?

    ReplyDelete
  5. OMG vad filmer du hunnit se, kvinna!!
    Jag har ingen aning om vilken film jag gillade bäst från året som gått...
    Måste fundera lite på det. har inte sett så många som du heller, inte ens i närheten.
    Men jag gillade ju "The hangover" och "I love you, man"...knappast ngra djupingar till filmer, hehee...
    Nä, ska ta mig en sann funderare...

    ReplyDelete
  6. Ja, om jag blir sängliggande (fy, hoppas inte!) så blir det nog mycket film. Har precis beställt hem en massa säsonger av gamla favoritserier, det är också klockrent när man är hemma och sjuk (vilket är enda gången jag hinner kolla på film :-)

    ReplyDelete
  7. Taina - Det blev ett antal på ett år! Jag somna ALDRIG i soffan, kan inte, har aldrig gjort det. Har överhuvudtaget svårt att sova på andra platser än säng (madrass osv), t ex på flygplan eller på tåg. Pratar också gärna när jag ser på film haha! Inte på bio förstås men hemma! Så om du tittar på film med mig så får du gärna snacka och diskutera filmen samtidigt :)

    Menar du tips på hur hålla dig vaken eller på film? ;)

    Annika - Vet inte riktigt hur det gick till men det blev så! :)

    The Hangover var verkligen bra! Årets positiva överraskning! I Love You Man har jag inte sett ännu.

    Om jag skulle rekommendera tre filmer skulle det bli Slumdog, Inglourious Basterds och Taken.

    Skolfröken - Serier är också kul! Vad följer du nu eller gillar att titta på? Jag kollar mest komediserier just nu - Big Bang Theory, Scrubs, How I Met Your Mother, Cougar Town.

    ReplyDelete
  8. Thank you for the list. I 've only watched ONE film in the cinema ( which was an MJ movie...don't ask) otherwise all films were watched in the comfort of my own apartment. That's right, I've gradually morphed into a couch potato. Who would have thought? hee hee

    ReplyDelete
  9. Både och, dvs film och hur du gör för att hålla dig vaken...kanske jag ska stå och kolla? Hahahaha!

    ReplyDelete
  10. Edina - You're welcome :) I haven't watched that many in the cinema either, maybe 10 or so. The rest on DVD and on TV. But I hope to continue the habit of watching at least one a month in the cinema.

    Taina - Titta på film mitt på dagen? Ha volymen på superhögt?

    Vad gäller tips på film, kolla in alla 5-plussare först!

    ReplyDelete
  11. Många filmer, helt klart. Och så flitig du har varit som har skrivit upp dem. själv är jag hopplös på att komma ihåg titlar, så egentligen borde jag också skriva upp. Än är det ju inte helt för sent att börja för 2010. ;-)

    ReplyDelete
  12. Bejla - Jag för lista här i en av de högra kolumnerna, annars skulle jag inte ha koll! Det är kul för de ger ju både lite tips till mina läsare under årets gång och ger mig en färdig lista vid årets slut! Det är ju bara den 13 januari så så många kan du ju inte ha sett ännu!

    ReplyDelete