Thursday, January 28, 2010

Birthday Treat





My day today:
7:15: Woken by the alarm. Peter says "Happy birthday! You're not going to work today, I have a whole day planned." (He had to repeat a few times before I believed him!)
8:30: Breakfast at Sheraton Hotel (using a voucher I had in the Christmas lottery at work)
10:15: The ultimate spa experience at the new spa at Grand Hotel (Raison d'être) including swim in the pool, steam sauna, so-called experience showers, and massage with hot wheat and bean bags (in addition to regular massage). I skipped the cold bath and the cold bucket shower in the picture though...
15:00: Light lunch and coffee followed by some dress shopping (we're going to a wedding party on Saturday and I wanted something new and found one!)
17:00: Back home after shopping for my little birthday party ("kalas") for friends and family on Saturday
Tonight: Dinner out but I don't know where yet!

Pretty good day! :)

14 comments:

  1. Wow, låter helt underbart!! Jättestort grattis på födelsedagen!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vad härligt! Alla skulle ha en Peter! :) Kan tyvärr inte se bilden men njut vidare av din dag!

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Men ÅHHH vilken underbar dag! Tror du att jag kan skicka H i skola hos Peter ;-) Såna där överraskningar vill jag också ha!!!

    Fick du mailet förresten, om att vi tyvärr inte kan komma på lördag?

    KRAM! Och ha en fortsatt bra födelsedag.

    ReplyDelete
  4. Ååå vilken härlig dag!!
    haha min var lite mindre exklusiv, men hittills är jag nöjd. Särskilt som solen tittat fram!
    Vi ska ut och äta imorgon istället. Ville hellre ta det en fredag än en torsdag. :-)
    Stort GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
    Kram!

    ReplyDelete
  5. Och du, jag kan inte heller se bilder. Synd. Men jag förstår på inlägget att den måste se underbar ut! :-)

    ReplyDelete
  6. Vilken härligt födelsedagsöverraskning!

    ReplyDelete
  7. Men josses vilken helt underbar dag!!! Stort grattis sa har en dag for sent! Det later verkligen som om du blev firad. Faktum ar att det later i det narmaste som en dromdag for mig...
    Kram!

    ReplyDelete
  8. Petra - Tack! Ja, det var en helt underbar dag! Eller, han kunde ju ha friat också men man kan ju inte begära allt! ;)
    Kram!

    Emmama - Han är inte alltid så här kan jag meddela och jag har klagat lite... Nu har han t o m redan beställt bort till Alla hjärtans dag så det verkar ha gått in! :)
    Kram!
    P.S. Bilden finns nu i ett nyare inlägg.

    Anna - Helt underbar! Som jag skrev till Emma så är det inte ofta så vet inte om han har så mycket att lära ut till andra män... Annars är det mest jag som skickar små gulliga lappar och jag överraskade honom med restaurang på dagen fyra år efter vi träffades t ex. Men han kanske har förstått nu och "bättrar sig" :)

    Fick ditt mejl! Tråkigt att ni inte kan komma :( Men vi ses gärna snart, kanske nästa lördag? Men jag mejlar om det!
    Kram!

    ReplyDelete
  9. Ha ha, jag tänkte faktiskt på det!! Ska han ALDRIG få ändan ur vagnen?? Annars får du fria 2012...

    ReplyDelete
  10. Saltistjejen - Man kan ju ha en bra födelsedag utan all den här lyxen och jag förväntar mig inte alls detta varje år men jag måste ju säga att det var en av de bästa, om inte den bästa, födelsedagen någonsin! :) Hoppas du får en god och mysig födelsedagsmiddag ikväll istället!
    Du såg ju bilden ovan senare väl? Ska nog lägga ut fler bilder från spat senare också. Dock glömde jag ta bilder på oss under hela dagen, tog bara några på maten på restaurangen.
    Kram!

    Västmanländskan - Helt fantastisk! Jag blev verkligen så överraskad!

    Millan - Verkligen en drömdag! Ja, förutom avsaknaden av ett frieri som sagt! ;) Fast å andra sidan vill jag nog kunna fira förlovningsdag ett helt annat datum.
    Kram!

    ReplyDelete
  11. Petra - Vi pratar ju om det men han är så seg... Ständigt kalla fötter. På ett sätt har jag ju redan friat eftersom jag pratar om det hela tiden, och det blir nog mer så att vi bara bestämmer oss. Men visst, det vore ändå kul att bli friad till. Och tänker inte vänta till 2012!

    ReplyDelete
  12. Wow! Vilken otrolig dag, den där födelsedagen går ju inte av för hackor. Helt otroligt! Inte ens på jämna födelsedagar då det gärna får vara nåt "större" så blir det i den där klassen.
    Vill också ha en sån där dag :)
    Din Peter verkar vara en mästare på att vara överraskningarnas man och planera in uppskattade grejer.

    Kul förresten att ni ska på bröllop imorgon lördag (du skrev du köpt klänning för det), ett vinterbröllop med andra ord. Jag tycker det är kul när folk gifter sig lite andra årstider än sommar.
    Och så klart, ett försenat stort grattis på din födelsedag!!!
    Nu har jag ingen kalender här framför mig, men visst betyder detta att du är fisk?
    Jag fyller i februari och är i alla fall fisk, så kanske vi är samma stjärntecken. Inte för att jag bryr mig om sånt där, det gör säkert inte du heller. Men lite kul är det ju...

    Förresten, du kanske inte minns att jag på min blogg för någon månad sen skrev om en bra dokumentärfilm vid namn Food Inc. Som handlade om hur vidrigt det är med all "konstgjord" mat som förbrukas idag, hur långt vi kommit på "rena" produkter, samt hur hela den där matindrustrin ser ut. Nu såg jag på DN att filmen i helgen har svensk biopremiär. Jag tycker den var väldigt bra, om man gillar den här sortens filmer. Man behöver ju inte rusa till bion, men om inte då, se den gärna när den kommer på dvd.

    Än en gång, ett STORT försenat grattis! Jag behöver inte skriva "hoppas att du får en bra dag" för det fick du ju :)
    Hoppas kalaset på lördag blir lyckat!
    Kram

    ReplyDelete
  13. .....märker det lät lite konstigt, så jag förtydligar.
    Jag förstod ju att ni ska vara gäster på ett bröllop, inte att det är ni som ska gifta er.
    Måste bara förtydliga ifall det lät som jag trodde det är ni som ska gifta er på lördag.

    ReplyDelete
  14. Anne - Tack! Ja, det var födelsedagen av födelsedagar! :) Jag undrar hur han ska bräcka det nästa år när jag fyller lite mer jämnt (eller halvjämnt). Det var dock första gången Peter planerade någonting så här så jag är inte bortskämd med romantiska saker inte! Men nu har han t o m redan bokat restaurang för Alla hjärtans dag. Den dagen brukar annars komma och gå fast förra året bokade jag någonting. Och jag överraskade ju honom med restaurang då vi firade fyra år från att vi träffades. Seda glömde han bort vår riktiga fyraårsdag (då vi blev tillsammans, ca 6 veckor efter första träffen) och hade ordentligt dåligt samvete över det :)

    Jag förstod vad du menade om bröllopet :) Det är egentligen inte ett bröllop utan bara bröllopsfest för de gifte sig faktiskt redan för två veckor sedan på Mauritius. Så det blev ett sommar- och vinterbröllop på samma gång antar jag! :) Men jag håller med dig om vinterbröllop. Skulle också kunna tänka mig det, särskilt en dag som denna med all snö vi har.

    Jag är faktiskt Vattuman. Dock tror jag inte så mycket på sådant fast det är kul att läsa horoskop ibland :)

    Jag minns inte att du skrev om den filmen men den låter intressant. Nu går det ju en ny serie om lite liknande saker, Landet brunsås eller vad det heter, med Schyffert på SVT. Har bara sett 5 minuter men ska kolla på SVT Play.

    Kalaset var mycket trevligt! Gästerna har precis gått och jag ska börja byta om för festen nu! :

    Kram!

    ReplyDelete