Wednesday, November 18, 2009

Wednesday Recipe: Whose Idea Was It?!

No time to do a recipe today (haven't had time to cook lately and won't until next week - busy times!) but I wanted to post something so I googled "Wednesday recipe"! Found that myself and Petchie were the top 4 results (potato & fennel gratin, kale soup, salmon & avocado salad and Swedish sandwich cake) but below that there were other blogs I didn't know about which also seem to have a Wednesday recipe thing going! Although not sure there is a connection between them. But maybe we should join forces?!

7 comments:

  1. Hm, ingen aning om dessa bloggar och deras onsdagsrecept. men de har nog sin "egen grej" tror jag...
    Hoppas det lugnar ner sig lite för dig också snart!
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Vad kul att du hittade det! Haka på vet ja! Då kan du ju bara få fler alternativ att välja mellan...

    Kram

    ReplyDelete
  3. Kul att det är fler som har onsdagsrecept men jag lovar att jag inte hade sett dem när jag hittade på namnet / temat. Jag tänkte liksom att på fredagarna var det show & tell så då passade det bra med att annat tema på onsdagarna.
    Jag glömde dock att skriva ett recept igår, det var mycket med stormen igår - ja, alltså inte stormen i Skåne utan i San Juan ;-) Jag fastnade i hissen, fönsterna läckte...
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Oj så coolt att fler kör på detta med onsdagsrecept! Det är ju helt ok att inte hinna med det där med matlagning när det är mycket som händer i ens liv och på jobbet. Under hela flytten har vi faktiskt bara lagat egen varm mat i köket vid 3 (!!!) tillfällen. Resterande mål har varit frulle, sallader och att käka ute. Jättelata är vi, men det är ok =) Kram fina!

    ReplyDelete
  5. Saltistjejen - Jo, de har nog sin egen grej men jag undrade om de kände till varandra, inte oss. Hann inte undersöka så långt i går kväll :)

    Lite stressigt just nu med jobb och full social kalender (lyxproblem antar jag :) Har även varit förkyld och hängig ett tag. Men efter den här helgen hoppas jag att det lugnar ner sig lite.

    Kram!

    Taina - Kanske det, eller så håller jag mig till det befintliga gänget :) Kram!

    Petra - Jag undrade lite hur du kommit på dem men nu vet jag! :) Två teman i veckan räcker dock så kom inte på något mer! ;)

    Så storm där också alltså! Jag trodde stormen skulle komma upp till Stockholm - ja, den från Skåne alltså, inte den från San Juan - men det gjorde den aldrig. Bara vanligt regn. Men det har typ regnat HELA november så ingen skillnad.

    Kram!

    Lia - Det finns nog egentligen en hel del dags- och andra teman där ute om man börjar leta! Jag hoppas verkligen komma igång med matlagningen efter den här helgen igen! Men ni har ju verkligen en ursäkt! Flytt, nytt boende, nya omgivningar som man vill utforska osv.

    Kram!

    ReplyDelete
  6. Kul! Måste kolla dem. Japp, det var Petra som hittade på det.

    Jag har inte heller hunnit på sistone, och på onsdag är det flytt för oss så då blir det inte heller - om jag hinner ska jag försöka förpublicera som Annika gör.

    Kram!

    ReplyDelete
  7. Marianne - Jag har varit ganska bra att få till onsdagsrecept på sistone fast ibland fuskar jag ju. Nu senast blev det ju detta inlägg och veckan innan mat för själen istället :)

    Kram!

    ReplyDelete