Tuesday, November 24, 2009

I Knew That!

Swedish men are apparently the world's most beautiful men! But I knew that already of course! ;) And it's not just my claim - a dating site especially for beautiful people* says so, or more exactly, the users of the site say so.

Swedish guys are followed by their Brazilian and Danish counterparts, in that order, whilst British men are at the bottom of the list, the poor sods!

As far as the other sex is concerned, Swedish women came in second after their Norwegian sisters.

An Oxford study has also concluded that Swedish men make the best husbands so it's looking good for Swedish women! Or women of other nationalities who have caught a Swede in her net! :)


* Questionable on moral and principal grounds in my opinion but...

10 comments:

  1. hahahaha well I beg to differ! ;-)

    ReplyDelete
  2. Millan - Du är extra lycklig lottad som har lyckats haffa en av de få snygga brittiska män! Vilken lyckträff! ;)

    ReplyDelete
  3. Fast jag har en amris så måste jag nog vara böjd att hålla med ändå...
    Svennar är extremt snygga! Både killar och tjejer.
    Yes, indeed...
    Fast, min egen amris byter jag inte bort, nej aldrig :-)

    ReplyDelete
  4. Hahahaaa!!!! Hm, själv tycker jag ju ofta att svarta män är jädrans attraktiva då´rå....
    Men visst, smaken är som baken! :-)
    Kram!!

    ReplyDelete
  5. Annika - Haha, så du föredrar svenskar över amerikanare, ja, förutom din egen förstås! Jag skulle inte byta min svenne heller även om han inte var svenne! :)

    Saltistjejen - Så du gillar svarta du...hmmm...nä, ska inte säga vad som sägs om dem... ;)

    Kram!

    ReplyDelete
  6. :-D ja dar hade jag tur ;-). Haha. Fast i ovrigt halelr jag med Saltis precis!! :-D

    ReplyDelete
  7. Millan - Om svarta killar eller att smaken är som baken?! ;)

    ReplyDelete
  8. Ha ha, själv jag har en viss förkärlek till britter!!!
    Kan berätta att det stämmer det är om vad som sägs om svarta, men det gäller även walesare ;-)
    Jag har aldrig varit särskilt poppis bland svenska killar, och har haft mer tur med italienare och spanjorer, trots att jag inte är blond!?
    KRAM!

    ReplyDelete
  9. Hehe, vad kul!!! Ja, jag kan ju bara hålla med den studien :)
    Förresten, en annan grej relaterade till svenska (eller snarare nordiska) män så har de tydligen rent generellt mest spermier sett till sina andra kollegor runt om i världen. En tjejkompis berättade att denna information kommit från en fertilietesklinik och är på flertalet håll "bevisad" i olika studier. Varför de nordiska männen rent generallt har så bra spermakvalité och så högt antal spermier jämfört med andra nationaliteter, det är tydligen inte utrett men så är det i alla fall, ytterligare en sak på pluskontot för svenska män :)

    ReplyDelete
  10. Petchie - Britter alltså? Hur kommer det sig då? Och att det ändå blev en spanjor? :) Och där fick vi höra sanningen också! =D

    Jag har alltid fått för mig att jag gillar blonda killar men sedan för några år sedan tänkte jag tillbaka lite och kom på att jag ADLRIG haft en blond kille, bara en massa mörkghåringar!!

    Kram!

    Anne - :) Din M måste ju nästan räknas som blond, mörkblond i alla fall.

    Intressant studie. Hade aldrig hört det faktiskt. Men det kan säkert stämma. Så utseende, jämställda pappor och superfertila - låter bra hittills! :)

    Kram!

    ReplyDelete