Friday, November 20, 2009

Show & Tell: Signs

This will be quite a short post but at least it is on the actual day for a change!

Simone's third theme is Signs. I found these great signs when I was looking for the toilets in the basement of a bar in London on one of my trips there this year:





I also want to warn you that it can be very dangerous to swim in a outdoor hotel pool (or spa???) in the US! No lifeguard even though the pool was at least 3x3 metres big! ;)



See also my previous signpost - dedicated to Marianne!

P.S. Will add all Show & Tell participants to one of the right-hand columns soon!

19 comments:

  1. Uppenbarligen har de tröttnat på folk som letat...
    Varning i USA för allt, eller....Tur det hänger livboj på väggen!

    ReplyDelete
  2. Haha, visst blir man ÄNNU nyfiknare med såna skyltar och vill öppna dörren och kika lite...

    ReplyDelete
  3. Reagerade precis som Grekland! Nu blir man ju verkligt nyfiken!Liksom när det står FÖRBJUDEN INGÅNG - där vill jag alltid gå!

    Amerikaner varnar för ALLT! Så dom slipper betala skadestånd om nån får en sticka i fingret....

    ReplyDelete
  4. Ja, det där skyltarna gör ju verkligen folk mindre nyfikna ;)

    ReplyDelete
  5. Ja, där var de fina kattskyltarna!

    Jag blev också nyfiken på vad som finns där det inte finns något intressant. Bergis jätteintressant : )

    Kram!

    ReplyDelete
  6. HAHAHAHAHA! Skulle jag se sådana skyltar så skulle jag bli JÄTTENYFIKEN på vad som döljer sig bakom dessa dörrar!

    Skyltar vid poolerna här är SÅ överdrivna!!!

    Kram på dig :D

    ReplyDelete
  7. Fritt ur hjärtat - Eller så vill de bara jäklas ! :) Japp, amerikanerna måste ju tyvärr gardera sig för vad än som kan hända. Hade inte tänkt på livbojen men såklart de måste ha en sådan!

    Grekland nu - Det var nog det de ville! Eller så för att de inte vill att folk ska gå in där men då får de skylla sig själv för det var en ordentlig promenad i en lång krokig korridor så inte konstigt att folk undrar var toaletten är!

    Olgakatt - "Förbjuden ingång" låter ju VÄLDIGT intressant. Jag såg en till skylt i barkällaren men tog inte något kort på den och nu minns jag inte vad det stod på den. Men det var också lite roligt.

    Ja, tyvärr måste de ju varna för allt pga hur det funkar med stämningar i USA :( Men jag förundras ändå många gånger!

    ReplyDelete
  8. Västmanländskan - Nu önskar jag att jag känt på dörrhandtagen men det vågade jag inte då! :)

    Marianne - Visst var kattskyltarna sååå söta!

    De kanske VILLE att man skulle gå in där! Kanske fanns en VIP-bar där eller nåt! :)

    Kram!

    Taina - Skulle du öppna dörren?! ;) Det dock någon gång under resan som de inte fanns en varning och jag minns att jag reflekterade "men det här är i USA, borde de inte ha en massa varningsskyltar?!" men nu kan jag inte minnas vad det var??!! Undra om det kanske var på båten vi åkte i New York..?

    Kram!

    ReplyDelete
  9. Alla gånger hade jag ryckt i handtaget! Är SÅ nyfiken...

    ReplyDelete
  10. Hahaha! Roliga skyltar du hittat!

    ReplyDelete
  11. Hahaha, var i London var de där toalettskyltarna?

    ReplyDelete
  12. Taina - Ha ha, kan tänka mig det! Jag borde i alla fall ha känt lite försiktigt på handtaget, ångrar mig nu... :)

    Saltistjejen - Visst är de bra!

    Annika - Tror jag ska fortsätta ta foton på roliga skyltar :)

    Skolfröken - I närheten av Angel eller Old Street, minns inte riktigt.

    ReplyDelete
  13. Letar förtvivlat mejladress till dig... Har ju vunnit de där biljetterna till "Heliga familjen" på torsdag! Planen var ju att ge dom till någon i Stockholmsområdet. Vill du? Kan du?
    Mejla mig
    eva1simone@hotmail.com

    även om du avstår, så jag får leta vidare.

    ReplyDelete
  14. Fritt ur hjärtat - Jag mejlade dig i eftermiddags, hoppas du sett det! Tar gärna biljetterna. Har som sagt tvättstuga men kan nog ordna det på något sätt.

    Vad kul att du tänkte på mig!

    ReplyDelete
  15. Malin2 - I know! Welcome by the way!

    ReplyDelete
  16. Haha, underbara skyltar de hade på den där baren!

    ReplyDelete