Sunday, October 05, 2008

US Road Trip Part 3: Washington D.C.

We arrived in Washington D.C. around 2.30pm and were very happy to see our stylish hotel, the Palomar, located by Dupont Circle. We had managed to find a good price for an executive room, almost as much as a regular double room.

As you can see I look pretty happy and I also match the interior pretty well! :)


The bathroom was not too bad either!


Old restored colonial houses towards a modern background. There is a name for the neighbourhood/street but I can't remember it or find it - anyone knows?


Almost the same time we arrived at the hotel, members of my extended aupair family arrived as well (they live in Virginia Beach, about a three hour drive from D.C.), and we headed out on the town with them. Here's me with Amy and her children (from the left) Ella (10 years old), Kyle (15) and Jack (12). Amy used to be married to my aupair mother's brother so these are the cousins of my aupair children. I have known them since Kyle was 3 and Jack newborn and Ella wasn't even born, and Amy and I have become close friends! Amy and Kyle visited me in Sweden about five years ago and the last time I met up with them was in October 2004, which as the last time I was in the US before the trip this summer.


We walked A LONG WAY that afternoon, from Dupont down to the White House along the Mall past the Capitol and up to Union Station where we took the Metro back to the hotel. The kids didn't complain a single time, well, towards the end when they were getting tired and hungry. The 15-year-old talked to Peter constantly throughout the 3-hour walk while Jack kept to the side - as illustrated by this photo. You could tell he was listening but he's in this (pre-)teen mood.


I think the Capitol is such a beautiful building.


Capitol detail.


This is one of my favourite photos from the trip (taken by the Capitol lawn).


Ella was so funny taking photos with her mobile phone constantly - and concentrating hard!


Animal life in the capital.


In the evening, after dinner at a Thai restaurant, the grown-ups had a few drinks in the hotel var while the kids watched a movie in the room.


The next day we jumped on one of these hop on-hop off sightseeing tours, which took us past National Cathedral (pictured) and through Georgetown where I have never been before.


The trolley also took us down a street in D.C. that houses almost all embassies, for example one with a statue of Winston Churchill - guess which one! :) We also passed by Sweden House, which is not in the ambassadorial street but down in Washington Harbour (I didn't manage to take a picture of it though).


We also went past all the sights we had seen by foot the day before - the White House, the Capitol, etc. - but I'll spare you another set of photos. A new building for us though was the US Supreme Court of Justice. A grand building that was unfortunately covered by scaffolding when we were there.


We got off the tour bus in "museum street", the road that runs along the Mall and has all (or most of) the Smithsonian museums. Peter went to the Air and Space Museum (and for example saw the capsule that landed the astronauts from one of the Apollo spaceflights back on earth) but the rest of us had been there before so we went to the Holocaust Museum instead. It was actually Kyle and Jack who wanted to go there, otherwise I hadn't even known about it! Unfortunately we only had two hours there as Amy & the kids had to get on the road again, otherwise I would have stayed three or four hours. I think that is what you need to really see it all. It's one of or maybe even the best museum I have ever been to so if you're going to D.C., it's a no-miss!


After Amy & kids had left, Peter and I hopped on the trolley again and saw the Jefferson Memorial from afar...


...and went past the World War II Memorial (there is also a Vietnam memorial as well as a Korean War memorial but I have seen those on previous visits so we skipped them).


The Lincoln Memorial is a must of course!


And a visit with President Abraham Lincoln himself! He sure was a tall man!


Here's the view of Washington Monument and the Capitol from the Lincoln Memorial. The picture is pretty dark but the weather wasn't as bad as it looks, it was just very grey and we did get a few drops of rain later in the early evening when returning to the hotel.


The final stop on our tour of D.C. was Arlington Cemetery where many American soldiers are buried. Initially all Americans who had served the country were buried there but as they were running out of space they changed the "rules" so that only those killed in battle are given their final rest in this cemetery.


Presidents qualify as well of course. This is - I dare to say - the most famous grave at Arlington Cemetery, that of John F. Kennedy, where an eternal flame burns.


Jackie Kennedy and two of their children (those that died as infants) are buried next to JFK.


One of JFK's famous quotes.


Another well-known tomb, that of the Unknown Soldier.


That evening, our last of two in D.C. we met up with my friend Nonna (whom I met at Oxford), at Kramer's Café Kramer's café. I hadn't seen her since November 2004 so that was fun!


Kramer's had some fun drinks on the menu but we were too full to try one :(


After Kramer's we went to a pub where we saw this funny sign.

The next morning we got up at 6am to drive up to New England! To be continued...

14 comments:

  1. As I'm currently in my West Wing Obsession ( been there for the past month or maybe longer )...I enjoyed your washington pictures VERY much. I wanna have a picture with the White House as the background!!!!!

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att se och läsa om er tripp i DC!! Kul att du och din fd au-pairfamilj har hålliot kontakten under alla dessa år! Jätteskoj.
    Och såg ni förresten Vietnamn Memorial?? jag tyckte nästan det var det allra bästa av de olika memorials som finns där i DC. På något vis så enkelt och vackert och samtidigt sorgligt i sin vackra enkelhet.
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Ännu en rolig och bra reseberättelse från er tripp. Helt fantastiskt att du och din au-pairfamilj hållit kontakten genom åren. Ni verkar ha nånting väldigt varmt och äkta mellan er. Ni kommer säkert alltid hålla kontakten på något vis.
    The Holocaust Museum är alltså ett absolut måste om man besöker D.C. Om du rankar det som ett av de bästa muséer du nånsin besökt, ja då vågar jag nog inte lämna det obesökt om/när jag åker till D.C. :)
    Vad mycket ni verkar ha hunnit med. Det verkar som att man kan promenera mycket i D.C. Det verkar vara en promenadvänlig stad, sånt uppskattas.

    ReplyDelete
  4. Edina - Glad to add to your obsession! :) I can send you a blank White House picture and then you can photoshop yourself into it! ;)

    ReplyDelete
  5. Saltis - Jag kände att det kanske blev lite många foton men samtidigt tyckte jag att jag inte skrev så mycket och på det sättet kanske kunde få mina läsare att inte tröttna! :)

    Ja, det är ett ganska speciellt förhållande vi har, jag och aupairfamiljen. Som jag skrev under förra delen så hade de ingen aupair före eller efter mig (förutom en amerikansk barnvakt innan) och kusinerna deras som vi träffade i DC har heller inte haft någon aupair (endast en äldre amerikansk kvinna som hjälpte till) så då blir det kanske lite extra speciellt. De känner ju t ex inte så många "utlänningar" förutom mig. Sedan klickade vi väl helt enkelt personlighetsmässigt också.

    Vi såg inte Vietnam-minnesmonumentet på den här resan men jag har sett det tidigare och jag håller med dig att det är väldigt speciellt. Det ger ju en helt annan känsla än t ex Lincoln Memorial som bara är en magnifik kolonnbyggnad.

    Kramar!

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Anne - Kul att det verkar som att du orkade genom alla bilder! Som jag skrev till Saltis kände jag att det blev lite väl långt men samtidigt var det ju så många fina bilder att visa och en hel del att berätta!

    Som jag också skrev till Saltis så fick vi nog ett speciellt förhållande jag och aupairfamiljen för att jag inte var en i raden av en massa aupairer. Dessutom, som jag också nämnde i det förra resinlägget, genomgick familjen en skilsmässa när jag var hos dem och då blev det att jag var ett viktigt stöd för familjen. Mamman till kusinerna som vi träffade i DC har också skilt sig och gått igenom en hel del andra grejer under senare tid som gjort att vi kommit närmare varandra än vad vi var när jag faktiskt bodde i USA.

    Nej, du får inte missa Holocaust-muséet när du åker dit! Du har rätt, man kan gå en hel del i DC, i alla fall runt Vita huset och Capitoleum samt muséerna. Men vill man bort till krigsmonumenten och kyrkogården eller Georgetown så måste man åka turistbuss eller tunnelbana.
    Kram!

    ReplyDelete
  8. Skumt, jag kommenterade det här inlägget samma kväll som du skrev det, men min kommentar finns ju inte!

    Anyway- alltid lika kul att läsa om er resa, vill verkligen försöka göra något liknande.

    Och kranen i badrummet var väldigt snygg :-)

    ReplyDelete
  9. Skolfröken - Vad konstigt! Men dessa bloggsajter uppför sig inte alltid som man vill :( Jag har raderat ett inlägg men det var mitt eget där jag hade stavat fel.

    Blir det ingen USA-resa för er nu i höst?! Jag kan i alla fall rekommendera allt i mitt inlägg plus lite till! :)

    Håller med om kranen!

    ReplyDelete
  10. Jösses vad ni hann med!! Spännande inlägg hur som helst. Tror nog det får bli en ytterligare roadtrip till USA snart, med lite östkust och Orlando för lillkillen (han ska kanske bli något år eller två äldre först). Och då ska jag komma ihåg det där museumet; låter spännande (fast jag hittar nog en barnvakt till Aaju; kan tänka mig att det inte är ett museum för de allra minsta direkt).

    ReplyDelete
  11. Jaha, här var det bilder från "min stad", så trevligt. DC är fint, mkt att se.
    Var i DC var du au-pair? Jag kom ju också hit som Au pair, och bodde precis vid Arlington Kyrkogård, i Rosslyn.
    Numera bor jag inte mitt i smeten längre utan i Reston, VA. Mkt trevligt!!
    Och nej, the Holocaust museum får ABSOLUT inte missas...

    ReplyDelete
  12. Lullun - Ja, nu är det "bara" tre inlägg kvar i serien! :) Du skriver "ytterligare" roadtrip - var har du åkt förut? Det är nog att rekommendera att vänta lite så att Auju minns Disney World. Barnvakt medan du går Förintelsemuséet är nog också ett bra tips - man måste nog vara minst 10 år för att uppskatta det och inte bli skrämd. Det är ju bäst att man kanske redan hunnit läsa lite om det i skolan. 12-åringen som var med oss tyckte det var intressant; det var ju han och 15-åringen som ville gå dit.

    Annika - Du kände igen det mesta ja, kan jag tänka mig :) Jag var faktiskt aldrig aupair i DC utan mitt aupairår var uppdelat mellan trakterna kring Freehold, New Jersey (4 mån) och Pittsburgh, PA (bytte familj). Sedan året efter flyttade de till Dover, DE, så det är alltid där jag har besökt dem. Men Dover är ju nära till DC så jag har varit där några gånger förut, tror detta var mitt femte besök. Innan jag fick en ny familj i Pittsburgh så var jag faktiskt och hälsade på en familj i Bethesda men vi klickade inte direkt och jag minns att det var något med arbetstiderna också.

    Träffade du din man medan du var aupair?!

    Jag vill tillbaka till Holocaustmuséet för jag kände inte att jag verkligen hann se allt. Vi såg ett mycket fint förintelsemonument i Boston också. Bilder på det kommer senare!

    ReplyDelete
  13. Så mycket mäktiga byggnader på samma ställe, fast det är ju en stor stad förstås. Gillade speciellt de små äldre husen framför det stora moderna. Det var en väldig kontrast :-)

    ReplyDelete
  14. Gersgaarden - Ja det är ju huvudstaden trots allt och dessutom byggdes de under en tid då allt skulle byggas i en nyklassicistisk stil och se stora och mäktiga ut! Och de lyckades! Jag gillar också den lilla sträckan med hus!

    ReplyDelete