Thursday, October 30, 2008

My Balcony

Summer





Autumn



10 comments:

  1. Härligt med en fin balkong! Sitter du ute ibland även nu på hösten? Jag gillar ljung, vad heter de där grå växterna - de är också fina.
    Vi pratade om köpa bostad igår, och O räknade upp vad han tycker att vi "måste ha", hur många rum etc - jag är nöjd om vi har en STOR balkong ;-) Men först ska vi bestämma var vi ska bo...
    Trevlig helg och kram!

    ReplyDelete
  2. Petra - Balkongen är nog min favoritdel av lägenheten! Vi sitter inte där ute nu längre men vi satt litegrann i början av hösten, dvs när bilderna togs - som du kanske såg hade träden inte hunnit bli så gul-oranga-röda ännu. Vi har använt grillen ganska mycket dock men senast var nog för två veckor sedan.

    Jag vet faktiskt inte vad de grå växterna heter. Just den blomlådan planterade min mamma till mig. Astrarna som syns i den andra lådan har jag dock planterat om igen. Nu har jag några andra växter där men minns inte vad de heter heller :)

    Är det vanligt med balkong i Spanien? Mina vänner i Barcelona har det, eller mer som en stor terass.

    Trevlig helg till dig också!

    ReplyDelete
  3. Anna - Ja, vi har haft många mysiga stunder där! Jag tänkte ta foton på den i vinterskrud och lägga upp så småningom. Men nu i vinter kommer vi nog inte att nyttja den så mycket :)

    ReplyDelete
  4. Å jag saknar min balkong som vi ahde i Stockholm. Den var liiiiten så man rymdes inte många där, men det var så skönt att kunna ta sin temugg och sitta på balkongen på morgonen eller kvällen! Och jag hade en hel del odlingar där också. Vilket i och fr sig tog upp än mer plats så det blev ännu trängre, men det var härligt att kunna gå ut och plocka sig en egenodlad tomat på sommaren! :-)
    Er balkong ser superfin ut!
    kram!

    ReplyDelete
  5. Saltistjejen - Förstår att du saknar den! Min förra balkong var också ganska liten, eller man fick ju plats med två stolar och ett litet fällbart bord som hängde på räcket, men det var sol från morgon till sju-tiden på kvällen och så mysigt att bara sitta där med en tekopp som du sa! En sådan stor balkong som vi har nu är nog ganska ovanligt. Jag har faktiskt inte odlat tomater någon gång - kanske borde prova det nästa sommar!

    ReplyDelete
  6. Åh, vad härligt det ser ut! Jättemysigt - tack för titten!

    ReplyDelete
  7. Johanna - Kul att du gillade visningen! Kommer väl tillbaka med vinterskruden senare!

    ReplyDelete
  8. Så fin balkong! Ger mig inspiration till nästa sommar. :-)

    ReplyDelete
  9. Lullun - Tack! Nu är den inte så snygg. Vi hade inte gått ner i källaren med alla möblerna så allt var täckt med snö ett tag. Nu är det mest vått så hoppas det blir lite torrare väder några dagar så att det kan torka innan vi bär ned det. Blommorna blir kvar dock! Det är bara en låda som jag har bytt ut till vinterblommor, de andra var redan höst-vinterblommor.

    ReplyDelete