Wednesday, October 29, 2008

The Icing on the Cake

Last night I went to an ice hockey game for the first time in 15 years or so! My hometown team Södertälje played the Stockholm team Djurgården. Södertälje hasn't won a single game for the last six games (out of 15 matches played since the beginning of the series) but last night they won with 5-3!! I guess this means I need to go to all the games for the rest of the season since I clearly bring some luck! (Especially since they are still at the bottom of the league and need to win a lot more matches!)

Peter and his two friends who are Djurgården fans (though not huge fans; none of them had been to an ice hockey match for a while either) were not that happy of course but they still enjoyed the game since it was quite a happening one with lots of goals, beautiful play (mostly by Södertälje) and some action (read fights).

We were seated quite close to the Djurgården supporters and I must say that despite the fact that I had to cover my ears a lot for the shouting, it was quite interesting to watch as some sort of social study.

So a fun night for me and I may go again soon!

8 comments:

  1. Sist jag var på hockey (hmm, typ 1994) fick min kompis en puck i ansiktet. Sen dess håller jag mig ifrån rinken :-)

    ReplyDelete
  2. Åååå Hockey! Jag ÄLSKAR hockey men tyvärr går jag alldeles för sällan. Här har vi ändå lyckats komma iväg på 2 matcher i Madison Square Garden. Sååå himla skoj! Nu har man alltså blivit NY Ranger fan! :-(
    Och det är kul att vara svensk också eftersom Henrik Lundqvist är så hyllad här.

    Så SSK vann alltså. Där ser man. Haha, minns när jag gick på typ högstadiet och gick på SSK matcher i Scaniarinken då och då.

    Hoppas ni får tillfälle att gå igen! Det är kul att se sport live!
    :-)
    Kramar från ett ny kyyyyligt New York!

    ReplyDelete
  3. Skolfröken - Oj då, det var ju ganska illa! Hur gick det för din kompis? Vi satt ganska högt upp - jag skulle nog inte vilja sitta direkt bakom där det där extraglaset slutar. Men visst, det finns ju inga garantier, ibland far ju pucken iväg.

    Saltis - Jag har faktiskt aldrig varit på hockey i USA fast att jag bodde i Pittsburgh och allt när jag var aupair där. Och sedan har jag antingen inte varit på något hockeyställe eller varit där för kort för att prioritera det. Men det vore kul att gå till Madison Square Garden nästa gång jag är i New York!

    Jag gick ganska lite på hockey när jag var liten men någon match i Scaniarinken (numera Axarinken) då och då blev det ju!

    Här börjar det också bli kallt nu. Var väl endast några få plusgrader i går och det börjar bli frost på nätterna.

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Hon hade ett jättestort blåmärke över hela pannan och halva ansiktet i typ tre månader :-(

    ReplyDelete
  5. JAG ÄLSKAR HOCKEY!! En dröm kom i uppfyllelse då jag fick se en NHL-match för några år sedan, NJ Devils mot NY Rangers.
    Annars har jag mest sett hockey i Malmö, när MIF fortfarande var bra, en gång HV71 i Jkpg och ett antal matcher i Lkpg precis innan de kom upp i Elitserien.
    Grattis till Södertäljes vinst, det var inte illa!
    Kram och jag ska svara på ditt meddelande så fort jag kommer hem från spanskan.

    ReplyDelete
  6. Skolfröken - Oj, tur att det inte gick ännu värre! Hon kunde ju ha förlorat synen!

    Petra - Ett till hockeyfan alltså! Du, Saltis och jag får träffas i NYC och gå och se match! :)

    Tack för ditt meddelande på Facebook!

    ReplyDelete
  7. Ja, det måste vara du som bringar dem lite tur! Det kan behövas!

    ReplyDelete
  8. Anna - Jag såg att de vann även sin nästa match! Jag tar full credit även för detta! ;)

    ReplyDelete