Wednesday, January 14, 2009

One Word & Wednesday Recipe

Stole this list from Skolfröken. Wrote it at work (over lunch so no colleagues or bosses who happen to read this can complain!) and posted it tonight.

The rules: When you respond, remember that you are only allowed to use ONE word! Just one! It is not as easy as it may seem!

1. Where is your mobile phone? Locker
2. Where is your spouse? Work
3. Your hair? Lot
4. Your mother? Incessant
5. Your dad? Restless
6. Absolute favourite in the whole world? Peter
7. Your dream last night? Nothing
8. Your dream/your goal? Balance
9. The room you're in? Office
10. Your hobby? Blogging
11. Your fear? Illness
12. Where do you want to be in 6 years? Enskede
13. Where were you last night? Mentor
14. What you're not? Productive
15. One thing you wish for? Baby
16. Where you grew up? Södertälje
19. The last thing you did? Lunch
20. Your clothes? Jacket
21. Your TV? None
22. Your pets? Colleagues
23. Your computer? Slow
24. Your mood? Indifferent
25. Missing anyone? Grandma
26. Your car? Dirty
27. Something you're not wearing? Suit
28. Favourite shop? Design
29. Your summer? USA
30. Love someone? Several
31. Favourite colour? Pink
32. When did you last laugh? Morning
33. When did you last cry? Row


And since it's Wednesday, a recipe! I don't have a photo but I wanted to share my favourite sandwich with you!

Ciabatta (or similar bread)
Slices of pecorino cheese (I've just discovered that manchego works almost as well)
Slices of tomato
Ruccola/rocket salad
Olive oil
Balsamic vinegar
Salt & pepper

Pretty self-explanatory. Enjoy!

5 comments:

  1. Mums, vilket god macka - pecorino / manchego-ost är sååå gott!! O pratade igår om hur sugen han är på "priest cheese" men jag får säga att jag nästan hellre äter manchego, hi hi!!
    Kul lista, ska se om det blir ett list-inlägg snart.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vilken bra lista! Klurigt med endast ett ord...
    Och mackan låter väldit mumsig!
    Kramar!

    ReplyDelete
  3. Petra - Jag kan äta den varje dag nästan! De gör den på caféet Abbios på Norrtullsgatan vid Odenplan och jag har "snott" idén! :) Prästost är också gott, och cheddar är en av mina favoriter (särskilt engelsk), men pecorino och manchego känns ju lite mer exotisk för en svensk. Och tvärtom för O antar jag! Kram!

    Saltis - Ja, det var klurigt, som det stod i reglerna, "inte så lätt som du tror". Blir ju lite kryptisk också. Prova mackan! Kram!

    ReplyDelete
  4. Åter en jättebra lista! Inte lätt att svara med ett ord!

    Jag vet att jag läste hos dig om pecorino för ett bra tag sedan, och så hittade jag det här. Men jag tyckte den var alldeles för salt. Var det en dålig sort eller ska den vara så? Man kanske måste ha just ett rejält bröd som ciabatta för att ta bort lite sälta?

    ReplyDelete
  5. Marianne - Nä, det var lite klurigt allt! Ja, jag har för mig att jag skrivit om pecorino tidigare...kanske t o m lagt upp samma recept tidigare? Jag brukar inte uppleva den så salt men den blir nog saltare ju mer lagrad den är. För smörgås brukar jag använda en ganska ung ost men om man använder den som parmesan får den gärna vara ordentligt lagrad.

    ReplyDelete