Thursday, January 29, 2009

Come Out, Come Out, Wherever You Are

I use ClustrMaps to track where my visitors come from. Some of you I know - I read your blogs and/or you read mine. But some of you are "secret guests" and I'm so curious to find out who you are (unless you absolutely don't want to reveal yourself of course)!

I'm especially curious to know about the countries towards the end of the list, with one or two visitors!

Sweden - 229
United States - 132
United Kingdom - 35
Finland - 19
Norway - 10
Puerto Rico - 10 Petra, are you reading from 10 different computers?!
Egypt - 10
Italy - 9
Belgium - 9
Australia - 7
Netherlands - 5
Canada - 5
Denmark - 4
Turkey - 3
Greece - 3
India - 3
France - 2
Europe - 2 What countries are "Europe"??
Japan - 2
Malaysia - 2
Austria- 1
Slovakia - 1
Ireland - 1
Portugal - 1
Mexico - 1
Hong Kong - 1
Guam - 1
South Africa - 1
Argentina - 1
Taiwan - 1
United Arab Emirates - 1
Romania - 1
Spain - 1
Bermuda - 1
Israel - 1
Switzerland - 1

8 comments:

  1. Hahaha, vad kul att det var en massa europeiska länder uppräknade, och så Europe också. Det måste vara någon obskyr avkrok som programmet inte kan tolka, och så skriver det bara Europe :-)

    ReplyDelete
  2. Precis! Kanske Andorra eller San Marino eller nåt?! Vi får se om någon ger sig till känna!

    ReplyDelete
  3. Jag har också undrat vad som menas med Europe. Ja du vet ju att det är jag som är från Egypten. Men det kanske finns fler!

    ReplyDelete
  4. Marianne - Precis, jag gissade att i alla fall en är du! Men de andra nio?? Men du kanske kolla bloggar från mer än en ip-adress? Eller så är det vänner till dig som hoppar in på min blogg ibland.

    ReplyDelete
  5. Nej, jag kollar bara från en adress, mig veterligt. Alltid från min dator vid mitt skrivbord (eller soffan). Men är det inte antal besök, eller är det unika besökare? Jag trodde att det var antal besök från just den platsen och att det kan vara samma ip-adress?

    ReplyDelete
  6. Marianne - Jag har ställt in att den bara ska visa unika besökare men man vet ju inte om det verkligen fungerar

    ReplyDelete
  7. Ha ha, nej jag har bara en ip-adress vad jag vet i Puerto Rico.. Och jag tror inte att O har tid att sitta och läsa andras bloggar på jobbet!? Ingen aning, men det kanske är folk som hittat dig via min blogg??
    Snacka om att jag har missat en massa roligt på din blogg den senaste veckan, inklusive ett jättegulligt pris!

    ReplyDelete
  8. Petra - Det är nog folk som läser din blogg som sagt och sedan hoppar vidare till min. Får kolla min extreme tracking-funktion och se om jag upptäcker några intressanta samband :)
    Ja, jag har faktiskt varit ganska aktiv på bloggen på sistone, inte likt mig! :)
    Kram!

    ReplyDelete