Sunday, March 13, 2011

Yearbook

I've promised to show Anne the baby yearbook I bought to record Isolde's first year and her accomplishments. I like this one because it's more gender neutral than most (though I bought it when she had already arrived). Most yearbooks are sooo pink or oh so blue and just "too cute" for my taste. This one was cute in moderation, Swedish lagom :)




I also write more freely in a little notebook, like I kept a diary during the pregnancy.



And this blog will also serve as record of course. I'm planning to make a book of it through www.blurb.com or a similar site.

6 comments:

  1. Vad fin den är, verkligen! Gillar att den är så könsneutral. Den ser mysig ut helt enkelt. Nuförtiden gör man ju så mycket via datorn, så extra mysigt med faktiskt en handskriven mitt första år bok.
    Tycker du förresten ni tar mycket bilder? Du har ju visat mycket här på bloggen så jag har känslan ni fotar henne rätt mycket.

    ReplyDelete
  2. Anne - Visst är den fin! Lagom gullig liksom. Jag resonerade också att det är kul att ha något handskrivet också. Jag hittade dock inga fotoalbumsvarianter av Mitt första år som jag hade när jag var liten. Men vi kommer säkerligen göra en massa fotoböcker!

    Vi har tagit ganska mycket bilder nu i början men redan nu börjar det avta haha! Jag försöker även vara duktig på att radera de suddiga även om hon gjorde en rolig min. Du kan se mer foton på min Facebooksida än de jag lagt upp på bloggen.

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Jattefin! Och det tycker jag kanske lite for att Sofia har precis samma bok ;-). Men pa engelska... Nils har ocksa en Peter Rabbitbok fast i gront tror jag.

    ReplyDelete
  4. Millan - Haha, kul att Sofia har en likadan! Egentligen hade jag kanske velat ha ännu mer frågor/innehåll men detta blev en kompromiss mellan innehåll och utseende.

    ReplyDelete
  5. Åh, vad glad du kommer att vara för all denna "dokumentation" i framtiden! Jag köpte också en neutral årbok till sonen - ljusblått och rosa har aldrig varit min grej.

    ReplyDelete
  6. Bejla - Jag har själv verkligen gillat att läsa min bok från när jag var liten. Nu ska jag bara komma ihåg att skriva i Isoldes :)

    ReplyDelete