Tuesday, October 12, 2010

Soft Neighbours

Image borrowed from kanal5.se

My downstairs neighbours* are on telly! I just watched the first episode online as I missed it when it aired and the second episode is tonight. Our neighbours are the family with the lists, Arvidsson-Kvarnsmyr. I don't really know them except the usual meet-and-greet, but I have always thought they seemed like a pretty odd couple - she a typical city girl; he a skater with his trousers far down on his hips - so they are perfect for a programme called "Sweden's softest families".

* They have had some contractors in doing up the flat so I guess it paid pretty well to be on the reality show, or that is how they were paid perhaps. Good for them!

8 comments:

  1. Vad spännande! Kul att få snoka så genom tv:n :D

    Här är länken med info om sista ans.datum http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1318.html

    Jag har lite svårt för det där med fotot som ska bifogas, det måste ju vara i 24bit, men jag har bara 12 eller 36 att välja på. Måste försöka få reda på info om det! Har du tips så mottages de tacksamt. Kram!

    ReplyDelete
  2. Mrs Clapper - Precis :)

    Tack för länken! Ska kolla. Vad konstigt att fotot måste vara exakt 24bit, det är ju lite jobbigt. Men min kille jobbar med IT så han vet säkert :) Återkommer!

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Aha, 24bit är färgen, inte storleken. Jag ska kolla med Peter iaf.

    ReplyDelete
  4. Forsokte titta pa femmans webb-tv men gav upp eftersom kvaliteten, iaf just da, var usel.
    Men ja, klart udda familj. KUL att de ar dina grannar!!!
    HIHI!!

    ReplyDelete
  5. Annika - Hoppas det funkar vid nästa försök för det är ganska roligt att se, eller så tycker jag bara det för mina grannar är med :) Familjen Durmaz från Södertälje är också ganska sköna. Min mamma känner till dem och en kompis till mig brukade köpa pizza från dem i flera år när de drev en pizzera. Mannen i familjen hade ganska roliga kommentarer redan då tydligen :)

    Saltistjejen - :-)

    ReplyDelete
  6. Såg faktiskt lite av det när jag var förbi Sverige. Kul att känna någon som är med, om än bara lite. ;-)

    ReplyDelete
  7. Bejla - Kul att du fick se lite. Jag har inte kollat varje avsnitt men brukar försöka se i alla fall de delar när våra grannar samt familjen Durmaz i Södertälje är med för de är roligast :)

    ReplyDelete