Tuesday, June 22, 2010

Show & Tell: Half-Year Check

Better late than never continues to be my mantra...

JANUARY

The highlight of January was Peter's surprise for my birthday: a whole day of fun including brunch, visit to Grand Hotel's spa Raison d'être and dinner at Pontus. The picture is from the ladies' dressing room and of the cold pool and the sauna - in addition they have cold bucket showers, experience showers and regular showers in the dressing room and more saunas (steam and regular), pools and jacuzzis out in the main spa.


FEBRUARY

More of a sad highlight: our goodbye dinner for Jacqui and Chris and their little son Daniel who were sadly leaving Sweden after a four-year posting. Jacqui is by the window holding Daniel and Chris is the blond guy to the right. They are living in Brussels now so fortunately they are not too far away!


MARCH

March as well as December, January and February was dominated by snow, snow and yet more snow


APRIL

A few seconds after our engagement on a cloudy Maldivian morning just after the 6am sunrise (which we couldn't see because of the lousy weather but who cares, I was so happy anyway!)


MAY

May was a month of a weddings! First out was Peder and Gabriella. Peder is one of Peter's oldest friends; they fought over the same toys at pre-school at age 2.


Second was Peter's sister Adrienne and her Martin; here they are acting out a scene from a famous film... :)


Last but not least, my friend Suvi where I had the honour to be one of her two bridesmaids.

JUNE

Forgot to find a June photo - will have to update later:)

12 comments:

  1. Detta år ser verkligen ut att gå i bröllopens tecken för din del! :-)
    Fina bilder och kul att få en tillbakablick!
    Hur går det med egna planeringen då?
    Kram!!

    ReplyDelete
  2. Saltistjejen - Ja, verkligen! Vi var ju på ett bröllop i januari också och ska på ett i juli. Den egna planeringen har fått vänta tyvärr men nu när Think Britain (och Peter har också haft mycket på jobbet) samt alla andras bröllop är bakom oss ska vi ta tag i det. Men det blir inte oktober som vi snackade om från början!

    Vi har i alla fall tagit beslut om ringarna. Och diamanten beställd från USA har anlänt så nu ska vi bara till guldsmeden! :)

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Mycket glädje och lite sorgligt... men ser fram emot nya bröllopsbilder från ditt!!!! Diamant, hmmm! Härligt!!
    Jag försöker att hänga med...
    kram

    ReplyDelete
  4. Ja det är verkligen ett bröllopens år för dig! Det ska bli så spännande att få höra om ditt eget och se bilder, så klart!

    Kram!

    ReplyDelete
  5. Oj, verkligen ett bröllopens år för dig. Perfekt kanske, hitta inspiration från andras, få idéer för vad man själv vill/inte vill ha också. Tänkte just fråga om datum, såg att du i kommentaren till Saltis skrev att det blir inte oktober i alla fall. Vill du säga något mer åt vart det lutar i dagsläget? DEcember? Januari?
    KRAM!

    ReplyDelete
  6. Helena - Som tur var mest glädje (dock gick min kompis mamma bort oväntat bara sex-sju veckor innan bröllopet så där var det ju mycket riktigt sorg tyvärr)! Ni får ju vänta ett tag på mina bröllopsbilder men så småningom kommer de ju, ska bara gifta mig först, eller, börja planera först! :) Ringen och diamanten ska ni få se lite tidigare!
    Kram!

    Marianne - Det tangerar rekordet från 2002 då jag också gick på fem bröllop. Och jag vet ju inte om det kommer några inbjudningar för hösten än så det kan ju bli fler än fem i år! Som jag skrev till Helena så får ni vänta ett tag på mina bröllopsbilder men den som väntar på något gott...
    Kram!

    Anne - Vi planerar att börja en dos & don'ts-lista. Jag har dessutom varit på säkert 20 bröllop nu så jag börjar få en ganska bra bild av vad jag vill göra. Samtidigt har jag aldrig haft en bild av "drömbröllopet" sedan jag var liten så jag är ganska flexibel.

    Januari-februari är det vi siktar på nu men promise to keep you posted! :) Kram!

    ReplyDelete
  7. Aha så det blir amerikansk diamamant!!!!

    ReplyDelete
  8. - Japp, det blev mycket billigare så och dessutom är den slipad på ett speciellt sätt att man kan se hjärtan (med förstoringsglas)! :)

    ReplyDelete
  9. Amerikansk diamant låter bra :-)
    De sitter på mina ringar också :-)Vi har VÄÄÄLDIGT lika ringar, har jag sett.
    Iaf, nu ser vi fram emot ERT bröllop!!
    SÅ KUL!!
    Mest roliga saker har hänt under detta år för dig!
    DET är skönt, men även lite sorgliga saker.
    Älskar dessa ½årsteman!!

    ReplyDelete
  10. Annika - Haha, kan tänka mig att du tycker det! :) Vi köpte den genom James Allen och den heter Hearts & Arrows eller nåt sånt! :) Imorgon ska vi köpa alliansringen (den du kallade Fire on Ice) och efter det ska vi låta en guldsmed tillverkar solitärringen. Bra att ha den andra till hands så man kan se till att den inte skaver mot varandra osv.

    Jag tycker också halvårstemat är kul! Någon gång borde jag delta i EFIT också! :)

    Kram!

    ReplyDelete
  11. Ett härligt första halvår (och det krånglar viss med mina kommentarer idag :-( ). :-)

    ReplyDelete
  12. Isflaket - Mycket bra halvår!

    Jag märkte dock inte av något krångel med dina kommentarer men det kanske var när du försökte publicera dem? Jag hade iofs ett svar på en av dina kommentarer som försvann och som jag fick skriva om :( Tur att jag inte skrivit någon lång kommentar!

    ReplyDelete