Wednesday, June 02, 2010

Maldives: Food & Drink

Time for some more photos from the Maldives! Hope you're not bored with them already!


We were greeted with cold and fresh lemonade and some paperwork upon arrival


A daily feature during our week in paradise; a fruit drink. I think this particular one was pineapple and ginger - yummy!




Instead of squeezing our daily ration of oranges in the morning we opted for fresh juice at the beach instead; for breakfast we could choose betweeen five or six different juices from the breakfast buffet instead


We spent most of our lunches at the café by the pool like this; fruit drink and/or a beer and a game of cards.


Nice lunch with table cloth and linen napkins on our excursion to "Picknick Island", or Madhoo, its real name. The crew of skippers and chefs that brought/accompanied us to the island cooked us a really nice buffet that we could have eaten every day - delicious!


Maldivian version of the world's most famous drink?


The "fine dining" restaurant in our resort - we only ate their once though because the other two restaurants actually had more and more interesting selection on their menues. I like the open kitchen though.


My starter, fish soup


It doesn't show in the photo, well, you can see the sand, but the ocean is just out there


The main restaurant where we had breakfast every morning and also had dinner a couple of evenings. Every night was a new theme - we ate there on the evenings when there were Asian food; Italian we can have at home.


The dessert buffet was rather impressive though when it is 30-35 degrees I'm actually more interested in salt than sweet

9 comments:

  1. Vilken underbar semester ni hade!! Ojojojoj!!!

    ReplyDelete
  2. Arabisk Cola! Jag jämförde med mina flaskor, och det är från ett arabland! : )

    Talar man hindi i Maldiverna? Varför jag undrar är för att jag hade en kompis från Bombay (vi har tappat kontakten) och hon hette Madhu, vilket betyder honung. Kan det vara samma namn och ön heter Honung?

    Kram!

    ReplyDelete
  3. Desto mer jag tänker på det, desto mer undrar jag varför jag inte fick följa med?

    :)

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Ljuuuuuvliga bilder, nu har jag spanat igenom alla. Attans vad sugen jag blir, ser helt underbart ut. Fräscht, LYXIGT och paradiskänsla över alla bilder. Hur var det med turisterna där? Jag antar att man inte såg så mycket budgetresnärer eller barnfamiljer? Nationaliteter, rätt hejvilt blandat eller?
    Kram till dig!
    Vilken resa alltså, den blir väl rätt svårtoppad framöver eller vad tror du?

    ReplyDelete
  5. Saltistjejen - Den var ganska underbar faktiskt! :)

    Marianne - Det är arabisk skrift alltså? Jag tyckte den såg lite annorlunda ut så jag trodde det var "maldiviska". Men då var den alltså importerad!

    Jag kollade upp det här med språket och tydligen pratar de ett språk som heter dhivehi, som är besläktat med singalesiska. Men engelska används inom handeln och mer och mer inom skolorna.

    Emmama - Vi försökte resa light så du hade inte fått plats i vår enda resväska tyvärr! Annars hade du ju fått följa med, självklart! ;)

    Anne - Du bara måste åka dit en dag! Men du har tätt, nog svårt att toppa! :) Det var faktiskt ganska mycket barnfamiljer (det var barnvänligt med kids club och liknande men det var inte så att de tog över), men mer välsorterade sådana så att säga. Det var inte brittiskt white trash som vi t ex mötte när vi var till Malta haha! Vad gäller nationaliteter så var det en hel del britter, tyskar, holländare, amerikaner. En till svensk familj.

    Kram allihopa!

    ReplyDelete
  6. Tänk att jag kan gissa vad det är i den där burken även om jag inte kan läsa... Är det det som kallas lyckad marknadsföring? ;)

    ReplyDelete
  7. Freedomtravel - Verkligen! Det sägs väl att det är världens mest välkända märke? Fast på vissa ställen tror jag Pepsi är mer känt.

    ReplyDelete
  8. Härliga matfoton! Och ja, nu är jag på uppdateringsrunda efter sommaren. ;-)

    ReplyDelete
  9. Isflaket - :) Jag blev nog egentligen inte klar med mina Maldivernainlägg men nu har det ju gått ett tag så ni läsare kanske inte är så intresserade längre?! :)

    ReplyDelete