Monday, June 14, 2010

Hotelpital

Well, the event is on and a success so far. I haven't been much of a success though. I have been suffering from a horrible migraine attack with the result that yesterday I couldn't keep down any food (which was not so nice while on the train to Gothenburg - even in first class the toilets leave some to ask for...) and I've been spending my first 30 hours in Gothenburg in my hotel room. Luckily my super sweet colleagues K and H have got me supplies from the pharmacy and the shop. Now, at 9pm, Monday evening, I'm feeling much better and I've been able to both eat and drink today. Tomorrow I should be fit-for-fight again and most importantly, I will not miss one of the key events of Think Britain, which takes place on the ship HMS Kent.

Some newspaper articles about the event, one where I'm quoted (!) and one about the above-mentioned ship.

10 comments:

  1. Håller tummarna att du mår prima i morgon och att allt klaffar som det ska!
    Tack, Anna för alla kommentarer i dag på min blogg!

    ReplyDelete
  2. Usch och fy fär migrän, INTE roligt må så tjyvens på ett tåg heller. Skönt höra att du känner dig bättre (och när du läser detta och ännu mer tid passerats sen du skrev inlägget så är det förmodligen superbra just nu). Ska klicka på länken! Spännande att du citeras. Kram!

    ReplyDelete
  3. usch migrän är verkligen fruktansvärt. kanske fick du den pga stress. De migränliknande anfall jag kan få brukar nästan alltid vara utlösta av just stress. och som asnvarig för detta projekt kan jag tänka mig att det varit lite mycket sista tiden?
    Hoppas du blev bättre och att du kan njuta av det hela nu. Kul att du var citerad också! :-)
    Stor kram!

    ReplyDelete
  4. Usch och fy stackare! Så himla typiskt att det ska slå till i en sån situation. Men det är skönt att höra att du är bättre nu, och att du får vara med på allt det roliga. Jag försökte gå in på artiklarna, men av någon anledning kan jag aldrig ta mig in på gp:s sidor : (

    KRAM och håll dig frisk nu!!!

    ReplyDelete
  5. Nej men fy, din stackare. SÅ vidrigt.
    NU mår du säkert mkt bättre, tror jag. Måtte migränen hålla sig borta nu.

    ReplyDelete
  6. Oj det later som ett roligt event.. men fy sjutton vilken start du fick :-(. Hoppas verkilgen du mar battre nu! Kram

    ReplyDelete
  7. Olgakatt - Tack! Tisdag mådde jag bra igen förutom lite känningar och onsdag var jag helt bra igen!

    Anne - Jag hade förväntat mig mer av första klass-toaletterna faktiskt! Det var mindre kul :( Som jag skrev till Olgakatt så mådde jag relativt bra på tisdagen och helt bra igen på onsdagen! Kram!

    Saltistjejen - Usch ja, inte kul. Tur att jag ändå inte har det så ofta. Jag tror jag fick det just av att stressen släppte på helgen eftersom vi nu var färdiga, där, nu skulle det ske och det kändes som om det skulle gå mycket bra och jag var inte orolig längre. Brukar ju ofta bryta ut vid sådan förändring, från jobb till ledighet eller tvärtom. Brist på sömn är en annan anledning för mig.

    Jag kunde definitivt njuta av dag 2 och 3 och igår kväll hade vi en galamiddag som var mycket trevlig och lyckad!

    Kram!

    ReplyDelete
  8. Marianne - Det verkar vara många sidor som inte fungerar för dig, nu inte bara Wordpress utan också GP! Konstigt!??

    Nu hoppas jag det dröjer länge till nästa migränattack!

    Annika - Ja, det var inte kul :( En av de värsta migränattackerna i mitt liv. Brukar nämligen väldigt sällan kräkas utan jag brukar klara mig vid illamående. Kram!

    Millan - Det var ett väldigt roligt och lyckat evenemang! Göteborgare är också väldigt glada att vi inte gör allt i Stockholm :) Nu mår jag som tur är bra igen! Kram!

    ReplyDelete
  9. När Wordpress inte funkar, så funkar inte GP heller. Det går i vågor, nu är jag inne i en sån där trist period igen. Blir smått galen, faktiskt!

    ReplyDelete
  10. Marianne - Skumt och sjukt irriterande!

    ReplyDelete