Monday, June 28, 2010

Show & Tell: The Meaning of Life

Vanity Fair, one of my favourite magazines*, has a regular feature called "My Stuff". Famous people list their favourite things within different categories. I could of course write a serious post on Helena's last topic, about family and friends, love and companionship, children, religion, the universe, etc., but I thought I'd list some wordly things instead. Because in the end we live a life where "stuff" do matter to us whether we want to admit it or not. Unfortunately I cannot access my photos right now so this post will be image-less, unless you click on any of the links of course.

INSPIRATIONS
Favourite discovery: The blogging community
Who inspires you: People like Aung San Suu Kyi who goes to extremes for their cause
Necessary extravagance: Travel and good food
Favourite film: It used to be The Sound of Music for many years - this list also made me think of the song Favourite Things from the musical :) - but nowadays I don't have one
Favourite hotel: I hardly ever return to the same hotel so if I had to pick one where I've only been once but would like to return it would be the B&B we stayed in on our New England roadtrip in 2008
Favourite charity: Save the Children
Favourite place in the world: Stockholm, especially right now in the summer
Favourite design shop: Plan ett

Thanks Helena for being our inspiration in June by the way!

HOME
Where do you live: Gärdet/Östermalm, Stockholm, Sweden
Favourite artist: Alexander Klingspor
Sheets: Himla
Luggage: Samsonite
Stationery: Bookbinder's Design
Glass: Line from Kosta Boda
China: Diné from Rörstrand
Pets: Don't have one but would love to have a cat or even two!
Favourite gadget: iPhone
Car: BMW 525 Touring but want a Toyota Prius or Passat Bluemotion
Favourite neighbourhood restaurant: Halv grek plus turk or the Thai kiosk in our street
Favourite cocktail: Anything from Brasserie Godot

CLOTHES
Jeans: Acne - had a great pair that broke and have been looking for a replacement ever since!
Underwear: Victoria Secret microfibre
Trainers: Nike
Shoes: Don't care as long as they are pretty! (says the shoe-o-holic)
Dress: Milagro de Nahrin or Twink
T-shirt: H&M
Favourite designer: No one specific
Sunglasses: My new white Guccis I haven't worn yet

BEAUTY PRODUCTS
Shampoo: Herbal Essence (which seems to be discontinued, what do I do??!!)
Moisturiser: Oriflame
Perfume: Currently CK Summer
Toothpaste: Pepsodent lime & mint
Soap: Molton Brown
Hair products: Only use hair spray once in a while and then Boots' rock hard spray
Where do you get your haircut: Ahead, Nybrogatan 34

I invite you to copy the questions and list your own favourite things!

* It's become a tradition that Peters gets me a subscription for Christmas.

11 comments:

  1. Vilken kul tolkning!!!
    Roigt att läsa folks "listor" tycker jag.
    :-)
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Hej! Vad kul att hitta dig också!
    Förresten, Herbal Essence finns på Dollar Store har jag hört... :)

    ReplyDelete
  3. Saltistjejen - Kul du gillade min tolkning och lista! Jag gillar också listor, både skriva och läsa :) Kram!

    Mrs Clapper - Välkommen hit :) Finns det Dollar Store i Sverige?! Du vet, jag är inte en av alla utlandssvenskar! Eller jag är en fd sådan :)

    ReplyDelete
  4. KUL lista. Alltid lika KUL att läsa!!
    Dollar store lär finnas i sverige, men jag tror inte att den finns i sthlmsområdet.
    Jag gör gärna din lista endara dagen.

    ReplyDelete
  5. Annika - Ser fram emot att läsa din lista! Googlade Dollar Store och den finns ju i Sverige som sagt men mer norrut, närmast är väl Borlänge eller Gävle. Får göra en utflykt efter mitt schampo :)

    ReplyDelete
  6. Hej!
    Dollar store finns tror jag i Mora av alla ställen. kram mamma

    ReplyDelete
  7. Mamma - Då får ni köpa på er ett lager till mig när ni åker till Dalarna i sommar!

    ReplyDelete
  8. Viken KUL tolkning!! Jag "snor" nog din lista någon dag framöver...
    Herbal Essens var tvungna att sluta sälja, de hade nästan monopol på marknaden i Sverige. Hoppas du hittar någonstans, låter ju hoppfullt i alla fall.
    Tack för att du varit med och skrivit "mina" teman under juni, jättekul att läsa!

    ReplyDelete
  9. Helena - Gör det, sno på bara! Var det så alltså? Tycker väl de är bara ett schampo av många. Jag var inne på deras hemsida och de verkar som de har gjort en re-branding men att det inte kommer säljas i Sverige fortsättningsvis.

    ReplyDelete
  10. Kul läsning, denna måste jag kopiera!

    ReplyDelete