Friday, February 26, 2010

Show Without Tell





























19 comments:

  1. Du är dig lik! Jätte kul att se alla skolbilder på dig!! Jag borde verkligen också få scannat gamla foton, men det är väl ett heltidsprojekt...
    Trevlig helg!
    KRam

    ReplyDelete
  2. Vilken kavalkad, hela uppfostran i ett nötskal! Snyggt jobbat!

    Du har också gjort ett väldigt bra jobb med månadens teman, Anna. Det har varit inspirerande att fundera över dem och du har ju sett hur vi allihop har gått loss! Tack!

    ReplyDelete
  3. Nog är du dig lik genom åren, Anna! KUL vinkling.
    TACK för feb. Du har varit en sådan toppenvärdinna med sådana otroligt bra ämnen av sällan skådat slag. Speciellt döden var en hljdare, om man nu kan säga så...
    Ser fram att höra vem som tar över i mars. Hoppas saltis tar det....
    Ha´en fin helg!

    ReplyDelete
  4. Detta var alltså Annika som inte visste att jag var inloggad under Karolina.

    ReplyDelete
  5. Äh vad roligt! Kul att få följa med dig när du växte upp. Var tog du examen?

    Kramen

    ReplyDelete
  6. Underbart!!! Särskilt skolkataloogerna tar fram värsta nostalgikänslan!!!! Hahaha! Roligt eftersom vi är såpass kjämngamla också att man kan se "tiden" på kläder etc i dem! Hm, det är som att bläddra in mina egna. fast de vet jag nog knappt var jag har längre...
    Tack ockås för jättebra teman denna månaden!!!jag kan ta mars om ingen annan har anmält sig.
    Säg bara till!
    Kramar!!

    ReplyDelete
  7. Wow, kul! Många bilder med 70-talskänsla där =)

    ReplyDelete
  8. Petra - Så du hade kunnat peka ut mig på en blindtest?! Det är verkligen kul att skanna in gamla bilder. Jag har fler dagis- och skolfoton men vet inte var de är så de har inte blivit skannade ännu. Trevlig helgkram till dig också!

    Fritt ur hjärtat - Det stod mellan dessa och bilder från vår USA-semester förra sommaren. Hade egentligen velat visa fler skolfoton (porträtt) men har inte hittat dem ännu.

    Olgakatt - Precis, det var så jag tänkte. Hela min barndom och uppväxt i en fotokavalkad! :) Vad kul att alla gillat temana så mycket!

    ReplyDelete
  9. Annika - Hoppas jag har blivit snyggare med åren då! Jag var ju ganska söt som liten men bildern från 8:an och 9:an?? Vad gjorde jag då? Såg så sur ut fast jag minns att jag alltid trodde att jag log och blev förvånad när fotona levererades!

    Så roligt att höra att temana uppskattats! Jag tror det blir Saltis som tar över faktiskt så det ska bli spännande! Trevlig helg!

    Taina - Hoppas ni fick lära känna mig lite mer på något sätt! Du menar examen från universitetet? Tog en Bachelor från London Guildhall University, numera London Metropolitan University, och sedan en MPhil (tvåårig Master) från Oxford där bilden är ifrån.

    Kram!

    Saltistjejen - Du kanske t o m känner igen någon?! Jag klippte medvetet bort namnen för jag vill att mina gamla klasskamrater ska förbli lite anonyma. Jag har sparat alla mina kataloger så det är kul att bläddra i dem då och då.

    Vad kul att du tar över mars! Taina tar april sen. Ska skicka dig dokumentet med alla tidigare teman.

    Kram!

    Annika - Ja, särskilt de första två. Tror de svartvita är från 1978 eller 1979 och färgfotot från dagis är kanske 1981 eller så.

    ReplyDelete
  10. Å, skolkatalogsfotona! I mina kataloger står det kommentarer på alla, inte alltid så snälla :-)

    Kul med ett sånt där riktigt collegekort med cap and gown och allt!

    ReplyDelete
  11. Hej!
    Det svartvita fotot är från 1978, det i färg minns jag inte. kram mamma

    ReplyDelete
  12. Skolfröken - Jag har fler kommentarer på andra klassers sidor verkar det som! På första klassfotot här, från 4:an, så har jag bl a ritat över min kompis S:s mun. Vi är jättenära vänner nu men då måste det ha varit något som jag var arg över. Ingen av oss minns dock! :) Sedan hon där jag skrivit "Oh, I'm so beautiful" var också en bästa kompis men antagligen var jag avis på henne eller nåt :)

    Det är kul att ha ett examensfoto och det var kul att fira det på riktigt också, med ceremoni och allt. Det är från när jag fick min examen från Oxford förresten. Vi gör ju inte det så ofta i Sverige. Vi firar ju studenten men den betyder ju inte så mycket i det stora hela. Jag gick dock aldrig på min Bachelor-examensceremoni för den var en tisdag i mitten av januari och då hade jag fullt upp med mina Masters-studier. Tänkte att jag kommer ändå få uppleva det när jag är klar med Oxford.

    Mamma - Så 1978 alltså, då är jag ca två år då. Kram!

    ReplyDelete
  13. Gamla klassfoton är roligt!! Tack för februari:D, jättekul och bra teman! Skön söndag!!

    ReplyDelete
  14. HeLena - Visst är det kul! Brukar kolla då och då :) Kul att du gillade mina teman!

    ReplyDelete
  15. Vilken fin kavalkad! Haha, ni hade rätt roligt i den där hippieklassen, va?

    ReplyDelete
  16. Marianne - Nja, sådär. De var inte lika roliga som de ser ut Fast just den dagen hade vi ju ganska kul! :)

    ReplyDelete
  17. Komenterade jag aldrig på detta inläg?! Tydligen inte. Kul tolkning hur som helst. Diggar första fotot! :-)

    ReplyDelete
  18. Isflaket - Kul att du gillade min tolkning! Tror inte att jag har sett någon kommentar från dig tidigare, har inte fått den på mejlen heller så.. Jag gillar också första fotot - jag har ju den som profilbild på Fejan som du ju sett. Men funderar på att byta till bild två snart :)

    ReplyDelete