Wednesday, April 01, 2009

Show & Tell: If I Won 10 Million

As I was away over the weekend (boat cruise to Tallinn, Estonia, with a friend) I'm running late with Show & Tell (again). But today I'm staying home from work (well, I went there for an hour but realised pretty soon it wasn't doable) due to a bad cough I have come down with (I always seem to get this very "chesty" cough when I have a cold and I don't want it to develop into a proper chest infection).

Since it's already Wednesday I thought I'd have a look at everyone else's 10 million post from last Friday and pick something I would do too if I won that kind of money (though 10 million in Swedish kronor isn't that much).

It's of course appropriate to start with Erica who was the hostess of the March themes. Hard to pick one but on Erica's list I liked:
- Set up a plan for the rest of the money [not spent on the below], i.e. save and invest some of it

Other things I would do - inspired from my fellow bloggers:
- Celebrate with champagne (of course), the expensive kind, and a party
- Go on a spur-of-the-moment trip to New York or some other cool city (maybe somewhere I haven't been yet)
- Buy a flat in Stockholm OR
- Buy the house we (well, I) have always dreamt of (probably in Enskede) and decorate it just the way we wanted
- If I was living in a house already when I won the money; invest in a green energy solution for the house (solar panels or the like)
- Buy an old house/building in Italy, renovate it and open up a B&B or just use it as a summer house (or maybe have some nice Italian couple run it and keep a couple of rooms for family and friends)
- Treat myself to four-day work weeks and three-day weekends (I like my job too much to stop working) but first I would probably take a sabbatical, i.e. buy more time in a way
- Set up bank accounts and start saving for my (future) children
- Help family and relatives pay off debts or in some other way
- Have more parties (like the one we had when Peter turned 30)
- Sponsor a child somewhere in the world (actually I should do that already; I don't have an excuse really)
- Donate to charity
- Travel a lot and often, maybe back to Africa to start with and maybe Zanzibar
- Buy a new computer, maybe a nice iMac
- Buy a car, an environmentally friendly one in the true sense (i.e. not just a FlexiFuel or similar one)
- Buy a summer house in the Stockholm archipelago
- Buy a lot of new clothes
- Pay of student debts, which many bloggers mentioned

6 comments:

  1. Vilken bra sammanfattning av allas inlägg!! Kul idé!
    Stackars dig med hosta, inte roligt alls. Håller tummarna att du kan vila upp dig lite hemma och att det inte blir värre. Min hosta försvann direkt jag steg av planet i PR - tror att det är tack vare fukten, eftersom jag hade torrhosta!! Jag hostade "bara" en månad den här gången...
    Kram och krya på dig!

    ReplyDelete
  2. Kul idé eller kanske lathet! ;)
    Så du får alltid hosta när du är hemma i Europa eller? Tur att det är torr/rethosta i alla fall och inte en sådan här hosta som sitter nere i bröstet som jag har just nu. Men det kändes verkligen värre när jag gick till jobbet i morse - kall luft är inte bra för andningsvägarna när man är sjuk.
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Nja, inte alltid hosta i Europa men dock nästan alltid hosta när jag är förkyld - i Europa! Inte i Puerto Rico där jag för övrigt knappt varit förkyld, till skillnad från Bryssel där jag alltid blev förkyld ett antal ggr om året. Problemet med torr / rethosta är ju att jag bara hostar när jag pratar - och tyvärr kan jag ju inte hålla käften, ha ha!
    Stackars dig, jag kan riktigt föreställa mig hur du mår, usch usch!

    ReplyDelete
  4. Jag har ofta också hosta när jag är förkyld (den här gången kom dock hostan först) så detta betyder att jag måste flytta till Puerto Rico! ;) Jag är nog också förkyld minst två gånger om året.
    Jag delar även ditt problem - måste ju helt enkelt prata konstant! =D

    ReplyDelete
  5. Hoppas du är på bättringsvägen nu.

    Listan var väldigt genomtänkt och du skulle göra så många "vettiga" saker. Angående solenergi, så har en gammal studiekamrat till mig en förstudie om tillverkning av solceller i Gävle http://gd.se/nyheter/jobbpengar/1.921804
    Jag håller tummarna där ;)
    Kram

    ReplyDelete
  6. Taina - Inte riktigt på bättringsvägen (förut var det mest hosta men nu är jag snuvig också) men någon dag till hemma så borde jag må lite bättre.

    Jag vet inte om pengarna skulle räcka till allt men jag skulle i alla fall försöka. Och vissa saker kostar ju inte lika mycket som andra. Kollade in länken och hoppas det går vägen och din vän får finansiering för projektet! Ska lägga det på minnet också ifall något brittiskt intresse uppkommer (jobbar ju på ambassaden).
    Kram!

    ReplyDelete