Monday, December 29, 2008

A Christmas Recap

Some pictures from last week of Christmas joy.

The Saturday before Christmas Maria and Daniel came over for dinner and some Wii. Daniel especially liked golfing even though he ended up losing against Peter. Luckily he beat him at bowling.

Christmas Eve and Christmas Day featured quite a lot of food and eating!

Every year we break the Christmas presents record!

I played Santa. My parents have two trees, the plastic one on the left (which is pretty life-like still and has even started losing its needles) and the all-year-round miniature pine tree just behind me.

Christmas Day, or in the evening to be precise, I went for turkey dinner at Peter's parents. They had a beautiful real tree. Peter and I didn't have a tree this year but we plan to have one next year.

On Boxing Day Peter and I went to his family's country house in the Stockholm archipelago (Vindö) and spend two cosy and relaxing days. We took walks in the snow-free but frosty and sunny weather.

It would have been great if the lake had been frozen and we could have gone ice-skating!

We baked a delicious pizza!

We finished this Wasqij jigsaw puzzle in less than two days!

11 comments:

  1. Oh that was so fun to see that insight into your Christmas. You look so happy and content and Peter has a very confident stance there on the golf picture. I wonder if he was thinking "I'm so going to beat him!" Lol!

    ReplyDelete
  2. Själv spelade jag Lips- det var också kul. Lyx med två granar måste jag säga!

    ReplyDelete
  3. Du har haft en skön jul ser jag, härligt, det behövde du efter den hektiska (men uppenbarligen trevliga) månaden december.

    Nu hoppas jag att 2009 blir ett riktigt bra år för dig!
    Nyårskramar och Gott Nytt År!

    ReplyDelete
  4. Vilken härlig julhelg, skön mix av olika sorters firande och platser att vara på. Oj, vad mycket paket också. Hoppas tomten var snäll och kom med saker som gillades :)
    Väldigt fina skärgårdsbilderna, de känns väldigt vintriga och vackra. Det verkar inte ha blåst mycket, se vindstilla och rofyllt ut.
    Wii verkar "alla" ha, inte vi dock.
    Hoppas du får en riktigt sprakande och trevlig nyårsafton!!!
    ....så jag passar på att önska Gott Nytt År redan nu!!

    ReplyDelete
  5. Jaaaa, jag säger som Anne, vilken härlig julhelg - med både familj och vänner, och egentid med Peter. Härliga bilder från Skärgården!
    Och er resa till Tällberg låter så mysig och väldigt exotisk för folk som bor i Barcelona!
    GOTT NYTT ÅR Anna och hoppas att 2009 blir ett härlig år för er!
    Stor kram!

    ReplyDelete
  6. Britgirl - Late reply as we've been spending New Year's in Paris. More about that later! Yeah, Peter sure looks certain he's winning! We had a lovely Christmas, both the time spend with my family and at the country house!

    ReplyDelete
  7. Skolfröken - Lips, är det ett slags Singstar-spel? Nja, mamma vill helst att den där innegranen dör men pappa gillar den! :)

    Marianne - Mycket härlig jul var det! Du har så rätt, det var skönt med ledighet efter en hektisk månad men samtidigt var det ju mest roliga saker vi hade gjort så det var ju inte så hemskt ändå! :) Tack för nyårshälsningen och right back at you!

    Anne - Ja, det var en bra blandning faktiskt! Jag hade tydligen varit mycket snäll i år för jag fick en massa bra saker: en kandelaber i silver, en kaffekokare (en sån från Bodum som man trycker ner om du vet vad jag menar), handdukar, necessär, pengar m m. Av Peter fick jag vackra örhängen, ett par duntofflor och (obligatoriska)underkläder.

    Det var verkligen vackert ute i skärgården. Jag ska lägga upp fler bilder på Facebook som du kan kolla in sen. Jag hade hoppats på snö men det var vackert med frost också (och ingen blåst)!

    Ni får ta och skaffa ett Wii! Det är så kul!

    Gott nytt år till dig också! Hoppas ni gjorde något kul! Vi var i Paris och firade - mer om det här så småningom!

    ReplyDelete
  8. Petra - Som jag skrev till Marianne och Anne, det var verkligen en härlig jul med lite av varje! Vi firade ju i Sydafrika förra året så både ville ju fira med respektive familj. Samtidigt hann jag vara med på ett hörn med Peters familj och så fick vi två dagar bara för oss själva (då vi bytte våra klappar) på landet.

    Jag kan verkligen rekommendera Tällberg! Det kändes lite exotiskt även för oss Stockholmare ;) iom att vi knappt haft någon snö här!

    Gott nytt år och lyckönskningar till er också! Kram!

    ReplyDelete
  9. Paris?!! Ooh I can't wait to hear about that!

    ReplyDelete
  10. Du har fått en utmärkelse hos mig.

    ReplyDelete
  11. Marianne - Då ska jag genast kika in!

    ReplyDelete