Wednesday, January 30, 2008

K as in Killing-gänget

I've been challenged by Johanna to take part in a chain blogging exercise focused on films with titles following the order of the alphabet. It's my turn to find a film title that starts with K. Impossible! I don't like Kill Bill and I haven't seen The Kingdom. So I will go with a fun clip from the Swedish comedy group Killing-gänget. This is really only funny if you understand both English and Swedish but since probably at least half my readers fit that description, it will do just fine.

As goes with these challenges, I will have to pass the torch onto three people. My choice is: Anne, Marianne and Nonna.

7 comments:

  1. Vad konstigt... Jag skrev en kommentar här redan igår men den verkar inte finnas kvar. Du kanske aldrig ens såg den.
    I alla fall, jag försöker på nytt. Självklart så antar jag utmaningen! Jag ska alltså skriva filmtitlar som börjar på L???
    Killingfilmerna är kul, har du sett den som heter fredagsmys? Den är också riktigt bra!

    ReplyDelete
  2. Hej! Jag hade lagt upp inlägget två gånger och tog bort en version och då råkade det bli den med kommentarerna! Men jag såg din kommentar och svarade på den innan dess.

    Det är L som är din bokstav, precis! Jag glömde skriva det i inlägget :) Du ska helst lägga upp en filmsnutt men du kan skriva om filmer också om du vill.

    Jag har nog inte sett klippet Fredagsmys som du nämnde. Ska kolla upp det!

    ReplyDelete
  3. Bra val! Det är ett gäng skojiga herrar det där Killing-gänget ;-) Du läser väl Schyfferts blogg?

    ReplyDelete
  4. Just de där filmerna är kanske egentligen inte Killing-gänget utan endast Schyffert, men det var så svårt att hitta något på K så jag var tvungen att "fuska" lite.

    Visste inte att han hade en blogg! Hur hittar man dit?

    ReplyDelete
  5. Äsch, lite "fusk" gör väl inget, jag tycker det var en kul lösning på utmaningen!

    schyffert.blogspot.com

    Enjoy! /Johanna

    ReplyDelete
  6. Fel, fel, fel! Jag menar henrikschyffert.blogspot,com

    ReplyDelete