Wednesday, August 24, 2011

Song Book

Today we visited the city library's Rum för barn (Room for kids) for the first time (together with Tora and Ester) and I already know it's going to become a regular hangout for us. In addition to lots of books (of course, it being a library) it has a special area for babies and toddlers (bebisbibblan), which is very baby friendly with pillows and one of those sunken playpens (padded hole) where Isolde could practice standing up without risking hurting herself. Just when we were about to leave two of the librarians started singing and playing the guitar so we joined the ring for a while (would have stayed longer if we didn't have an appointment), which was popular with Isolde as well as Ester (not the girl in the picture).






Via Anna's iPhone

6 comments:

  1. Åh, sånt där saknar jag med Alfred! Vi ska börja på en engelsk sånggrupp nu i höst, det ser jag fram emot! :)

    ReplyDelete
  2. Vad kul! Jag har sett att Svenska kyrkan i Bryssel har en babygrupp så hoppas kunna gå på den några gånger när Sweet Pea har blivit tillräckligt stor och innan jag måste börja jobba nästa år :-(

    ReplyDelete
  3. Vad roligt, det här kommer Isolde att gilla! kram mamma/mormor

    ReplyDelete
  4. Anna, jag är inte i Stockholm! Det blev ändrade planer, för sonen + barnbarnen kommer i helgen och sätter upp en värmeväxlare.

    Men jag kommer nästan säkert upp runt helgen 1-2 oktober, och då måste vi absolut ses! Jag har inte din mejladress längre, den försvann i datorkraschen. Men du kan väl mejla mig, så kan vi bestämma senare, när det väl är bestämt att jag åker?

    Kramar!

    ReplyDelete
  5. Marie - Jag har precis börjat gå på sånt här, eller ska börja gå, för i våras hände så mycket ändå och första månaderna var de ju ändå för små. Men nu ska här besökas Öppna förskolan, Rum för barn och babysång och allt vad det är!

    Hur länge ska du förresten vara hemma? Kan engelsmannen vara hemma något? Antar att det är svårt i Tyskland liksom i England?

    Petra - Dit måste du gå! Både för din egen skull med sedan även för Ärtan! Tror inte att han kommer vara för liten - från 3-4 månader går ju bra. Jag har t ex läst för Isolde sedan hon var jätteliten - det är först nu som hon börjat uppskatta det ordentligt men jag tror att jag la grunden mycket tidigare.

    Västmanländskan - Tyvärr var vi tvungna att gå men annars hade vi varit kvar hela sångstunden. Men har förstått att det är sångstund varje dag kl 14:30.

    Mamma/mormor - 10-15 minuter verkade räcka den här gången men tror hon kommer gilla det mer och mer!

    Marianne - Då vet jag och mejlar dig om 1-2 oktober! Kram!

    ReplyDelete