Wednesday, August 04, 2010

Nice in Nice

First proper day of our holiday in Nice, France (yesterday was just about getting here, grocery shopping, unpacking and napping; needed but not much fun). Today we've spent a few hours on Nice's pebbled beach - don't want to overdo it on the first day, especially since our tan from the hot weeks in July (in Sweden) went away in Britain... - and now we're relaxing on the balcony. Tonight we'll just do dinner at home and continue being lazy...


Via Anna's iPhone

12 comments:

  1. Det låter så mysigt! Vi ska faktiskt också till södra Frankrike nästa vecka men det blir mer att vi passerar på vägen till Spanien. Vi ska övernatta hos en kompis som bor mellan Aix och Marseille, förhoppningsvis blir det tillfälle att besöka dem en längre tid i framtiden.
    Ha en fin vecka i Nice!

    ReplyDelete
  2. Vart tog Yorkshire vägen? Har du glömt att du lovade?

    Nice är också fint, liksom hela Provence. Hoppas ni får det riktigt skönt med fina upplevelser.

    ReplyDelete
  3. Petra - Det är fint här i Provence så förhoppningsvis får ni tillfälle till ett längre besök i framtiden. Men du har kanske varit här tidigare redan? Så ni bilar för det mesta när ni åker mellan Bryssel och Zaragoza? Kram!

    Olgakatt - Haha, ja, jag skrev väl det! Borde ha förtydligat att "nästa inlägg som handlar om Storbritannien-resan kommer att handla om Yorkshire" :) Hoppas ni kan ha tålamod tills jag är hemma i Sverige igen och har tillgång till mina foton. Det kommer säkert minst ett till inlägg från den här semestern under tiden.

    :)

    ReplyDelete
  4. Somrarna 1986, 87 och 88 var jag i Provence med familjen och har jättefina minnen (trots att bilen blev stulen (och återfunnen) 1986 och min morfar dog 87 (i Sverige) så vi fick hastigt och lustigt åka hem efter en vecka) och var tillbaka för en tjejhelg 2005! Jag har Lonely Planets Provence-guide som jag läser och drömmer om en längre visit snart! Ramatuelle nära St Tropez är en jättemysig stad där vi bodde 1986.
    Japp, vi kör nästan alltid till Spanien, det är bara (??) 140 mil..

    ReplyDelete
  5. Hoppsan, glömde ju att jag dessutom varit på bröllop i Aix-en-Provence, 2006 var det.

    ReplyDelete
  6. KUL att ni är i Nice nu! Där har jag inte varit sedan jag var 11 månader : )

    Ha det jättebra!
    Kram!

    ReplyDelete
  7. Petra - Oj, du har ju varit här mycket! Tråkigt med bilen och särskilt med din morfar men bra att du ändå minns det positivt. Ska kolla upp Ramatuelle. Var i St Tropez och Saint Maxime för tio år sedan och gillade särskilt den senare så vi har ändå funderat att åka till det området under den här resan.

    Marianne - Oj, det var ett tag sedan! :) Du får lägga det till resmålslistan! Kram!

    ReplyDelete
  8. Anna, hur gör du för att lägga till en bild från iphone direkt till bloggen?

    ReplyDelete
  9. Känns som om det var 100 år sedan jag var där även om det "bara" är 22 år sedan...

    Njut av tillvaron!

    ReplyDelete
  10. Olgakatt - Jag använder en applikation som heter Blogpress (lite-versionen som är gratis) och via den kan man blogga med bara text eller med både text och bild. Vet inte vad man får extra med betalversionen för jag tycker 'lite' är tillräcklig.

    Taina - Dags för ett återbesök låter det som! Fast det finns nog en massa annat på din lista som är mer intressant! Jag lovar, vi njuter :)

    ReplyDelete
  11. Tack för tipset om appen, Anna!

    ReplyDelete